Formido in zee met Scoupy-app

Formido in zee met Scoupy-app

Bouwmarktketen Formido gaat in zee met de mobiele shopping-app Scoupy. Op die manier hoopt de formule meer klanten naar de winkels te trekken.

GPS zoekt dichtbije aanbiedingen

Scoupy houdt met behulp van de gps in mobiele telefoons in de gaten waar consumenten zich bevinden. Als ze in de buurt van een deelnemer komen, krijgt die een een pop-up met een actie of een aanbieding. Ook kunnen klanten in de app zoeken naar speciale acties. De ontwikkelaars mikken vooral op horeca en retailorganisaties. Met Formido wordt een sterke nieuwe partij toegevoegd aan het palet deelnemers.

 

"Het is een voorbeeld hoe offline bricks en online clicks elkaar kunnen versterken", zegt Mark Klijs van Formido tegen vakblad Mix Online. Hij is bij de keten verantwoordelijk voor marketing en communicatie. Formido gaat de app onder meer inzetten om klanten die in de buurt van een winkel zijn te verleiden ook daadwerkelijk de bouwmarkt te bezoeken. Scoupy heeft intussen kortingsacties van vijftienhonderd verschillende bedrijven op een tweeduizendtal locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top