Formido in zee met Scoupy-app

Formido in zee met Scoupy-app

Bouwmarktketen Formido gaat in zee met de mobiele shopping-app Scoupy. Op die manier hoopt de formule meer klanten naar de winkels te trekken.

GPS zoekt dichtbije aanbiedingen

Scoupy houdt met behulp van de gps in mobiele telefoons in de gaten waar consumenten zich bevinden. Als ze in de buurt van een deelnemer komen, krijgt die een een pop-up met een actie of een aanbieding. Ook kunnen klanten in de app zoeken naar speciale acties. De ontwikkelaars mikken vooral op horeca en retailorganisaties. Met Formido wordt een sterke nieuwe partij toegevoegd aan het palet deelnemers.

 

"Het is een voorbeeld hoe offline bricks en online clicks elkaar kunnen versterken", zegt Mark Klijs van Formido tegen vakblad Mix Online. Hij is bij de keten verantwoordelijk voor marketing en communicatie. Formido gaat de app onder meer inzetten om klanten die in de buurt van een winkel zijn te verleiden ook daadwerkelijk de bouwmarkt te bezoeken. Scoupy heeft intussen kortingsacties van vijftienhonderd verschillende bedrijven op een tweeduizendtal locaties.

Tags: