Formido in zee met Scoupy-app

Formido in zee met Scoupy-app

Bouwmarktketen Formido gaat in zee met de mobiele shopping-app Scoupy. Op die manier hoopt de formule meer klanten naar de winkels te trekken.

GPS zoekt dichtbije aanbiedingen

Scoupy houdt met behulp van de gps in mobiele telefoons in de gaten waar consumenten zich bevinden. Als ze in de buurt van een deelnemer komen, krijgt die een een pop-up met een actie of een aanbieding. Ook kunnen klanten in de app zoeken naar speciale acties. De ontwikkelaars mikken vooral op horeca en retailorganisaties. Met Formido wordt een sterke nieuwe partij toegevoegd aan het palet deelnemers.

 

"Het is een voorbeeld hoe offline bricks en online clicks elkaar kunnen versterken", zegt Mark Klijs van Formido tegen vakblad Mix Online. Hij is bij de keten verantwoordelijk voor marketing en communicatie. Formido gaat de app onder meer inzetten om klanten die in de buurt van een winkel zijn te verleiden ook daadwerkelijk de bouwmarkt te bezoeken. Scoupy heeft intussen kortingsacties van vijftienhonderd verschillende bedrijven op een tweeduizendtal locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top