Formido in zee met Scoupy-app | RetailDetail

Formido in zee met Scoupy-app

Formido in zee met Scoupy-app

Bouwmarktketen Formido gaat in zee met de mobiele shopping-app Scoupy. Op die manier hoopt de formule meer klanten naar de winkels te trekken.

GPS zoekt dichtbije aanbiedingen

Scoupy houdt met behulp van de gps in mobiele telefoons in de gaten waar consumenten zich bevinden. Als ze in de buurt van een deelnemer komen, krijgt die een een pop-up met een actie of een aanbieding. Ook kunnen klanten in de app zoeken naar speciale acties. De ontwikkelaars mikken vooral op horeca en retailorganisaties. Met Formido wordt een sterke nieuwe partij toegevoegd aan het palet deelnemers.

 

"Het is een voorbeeld hoe offline bricks en online clicks elkaar kunnen versterken", zegt Mark Klijs van Formido tegen vakblad Mix Online. Hij is bij de keten verantwoordelijk voor marketing en communicatie. Formido gaat de app onder meer inzetten om klanten die in de buurt van een winkel zijn te verleiden ook daadwerkelijk de bouwmarkt te bezoeken. Scoupy heeft intussen kortingsacties van vijftienhonderd verschillende bedrijven op een tweeduizendtal locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.