Gap en Zalando starten samenwerking | RetailDetail

Gap en Zalando starten samenwerking

Gap en Zalando starten samenwerking

Gap en Zalando gaan samenwerken om de producten van het Amerikaanse kledingmerk in Europa te verkopen. Gap krijgt een volledig eigen afdeling op de website van de Duitse online kledingwinkel.

Uitbreiding

De winkel van Gap op Zalando zal in de zomer van 2015 zijn virtuele deuren openen en zal verschillende collecties verkopen, waaronder Gap Women, Gap Men, Gap Kids en Baby Gap. Het is de eerste keer dat Gap met een andere partij op deze manier samenwerkt in Europa.

 

"Deze samenwerking vertegenwoordigt Gaps eerste poging om multibrand te retailen in Europa," zegt vicepresident Stafan Laban in een verklaring. "Zalando is de meest bezochte e-commercemodesite van Europa, met meer dan 100 miljoen bezoeken per maand. Deze samenwerking is een strategische stap waarmee wij ons merk in deze markten kunnen blijven uitbreiden."

 

Gap opende in 1987 zijn eerste Europese winkel in Londen en heeft ondertussen 190 eigen winkels en 33 franchisevestingen in Europa.

 

Dalende omzet

Gap hoopt ongetwijfeld om via Zalando zijn omzet de hoogte in te jagen, want in het derde kwartaal moest de groep een omzetdaling toestaan en daardoor ook de jaarprognose naar beneden bijstellen. Analisten hadden een omzet van 4,04 miljard dollar (3,25 miljard euro) verwacht, maar Gap kwam uit op 3,97 miljard dollar (3,2 miljard euro), een lichte daling in plaats van een stijging ten opzichte van de 3,98 miljard dollar (3,21 miljard euro) van vorig jaar.

 

De nettowinst van de groep, die naast Gap ook uit Banana Republic en Old Navy bestaat, groeide wel met 11 procent naar 351 miljoen dollar (283 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.