Goede gebruikerservaring bepaalt online succes | RetailDetail

Goede gebruikerservaring bepaalt online succes

Goede gebruikerservaring bepaalt online succes

Retailers die niet zorgen voor een goede gebruikerservaring op hun online platform zullen daar duur voor betalen, terwijl retailers waar alles vlot verloopt door jonge klanten beloond worden. Dat blijkt uit onderzoek naar het koopgedrag van consumenten tussen 18 en 34 jaar.

"Hoge prijs voor slechte online ervaring"

Uit het onderzoek blijkt dat 81 procent zegt het verkoopproces af te breken als de mobiele website of app te traag is, slecht presteert of crasht. Maar liefst 49 procent zal een app of site verlaten als die niet binnen de drie seconden laadt. Meer dan de helft zegt zelfs dat ze daarna op sociale media hun ongenoegen zullen uiten.


"Mobiel winkelen zal ook dit jaar alle records weer verbreken", voorspelt Erwan Paccard, Director Omnichannel Strategy bij onderzoeker Dynatrace. "En winkeliers betalen een hoge prijs voor slechte online ervaringen. We kunnen de toekomst van de retailsector aflezen uit het gedrag van mobiele shoppers tussen de 18 en 34 jaar. Zij eisen een vlekkeloze gebruikerservaring, zijn snel teleurgesteld en delen eenvoudig hun ervaring met een groot publiek. Winkeliers en bedrijven slagen of falen gebaseerd op hoe goed zij de gebruikerservaring inrichten voor ieder digitaal contactmoment met de klant."


62 procent van de ondervraagden geeft ook aan dat ze liever gebruik maakt van een specifieke app, dan dat ze naar de website van het bedrijf moeten surfen. Volgens hen geeft die immers een betere gebruikerservaring dan de websites.

 

Klik hier voor de volledige infographic.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.