Google werkt samen met BMW en GAP voor AR-apps | RetailDetail

Google helpt BMW en GAP met virtueel shoppen

Google helpt BMW en GAP met virtueel shoppen

Google heeft in samenwerking met BMW en GAP enkele nieuwe augmentedrealitytoepassingen getoond op de CES-beurs in Las Vegas. Gebruikers kunnen daarbij een aantal producten virtueel van nabij bekijken.

Technologie in kinderschoenen

Bij de samenwerking met BMW is een app ontwikkeld, waarbij een i3 of een i8 getoond wordt aan de gebruiker. Die kan die via augmented reality dan langs alle kanten bekijken en indien gewenst een aantal opties aanpassen. De klant kan de auto ook langs de binnenkant bekijken, maar bovendien kan hij meteen nagaan of de garage of de oprit groot genoeg is om de wagen te parkeren. Gelijkaardige technologie wordt al vaak gebruikt om bijvoorbeeld een keuken virtueel in een huis te plaatsen. BMW sluit niet uit dat in de toekomst het volledige gamma van het merk beschikbaar wordt via de app.

 

Bij GAP kunnen gebruikers dan weer dankzij Google kleding van het merk uitproberen op een virtueel beeld van zichzelf. In de toekomst moet het ook mogelijk worden om de kleding rechtstreeks op het eigen lichaam te plaatsen, maar die technologie staat momenteel nog in zijn kinderschoenen.

 

Voor die apps maakt Google gebruikt van de eigen Tango-technologie, die momenteel nog maar werkt op twee smartphones. In de toekomst hoopt het technologiebedrijf dat Tango werkt op het merendeel van de smartphones op de markt. Bovendien is het niet eenvoudig om content te creëren voor de technologie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.