Google Offers binnenkort naar Nederland

Google Offers binnenkort naar Nederland

Google Offers staat dicht bij een lancering in Nederland. De dienst, die hier Google Aanbiedingen zou heten, is te vergelijken met Dichtbij Deals of Groupon en geeft winkeliers de mogelijkheid om aanbiedingen te doen, die gebaseerd zijn op de locatie van de gebruiker.

Pagina vertaald, apps klaar

Er is nog geen officiële bevestiging vanuit Google, maar er zijn een aantal aanwijzingen voor een lokalisatie van de dienst naar Nederland. De pagina's zijn al volledig vertaald naar het Nederlands en Websonic.nl kwam er tevens achter dat de apps voor Android en iOS al volledig functioneel zijn en beschikbaar zijn om te downloaden.


De aanbiedingen van Google Offers worden aan gebruikers aangeboden via de locatie waar ze zich bevinden of via de trefwoorden die ze gebruiken. Zo kunnen winkeliers rechtstreeks kortingen of andere voordelen bieden aan klanten die binnen hun doelgroep vallen. De dienst van Google Offers is een deel van Adwords, dat via Google al reclame op websites plaats die past bij het publiek van die site.

 

Google kondigde Google Offers begin 2011 aan, toen een bod van ze miljard dollar op Groupon werd afgewezen. Het grote verschil met die dienst is dat een deal altijd geldig is en niet afhankelijk van een vooropgesteld aantal verplichte aankopen door de klanten van Groupon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top