Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping verleent geen gratis diensten meer aan Nederlandse webwinkeliers: zij moeten sinds gisteren betalen voor hun opname in Google Shopping, door productadvertenties af te nemen bij de zoekgigant.

Winst voor Google én voor adverteerders

In de Verenigde Staten moeten webshops al enige maanden betalen voor de diensten. Daar zijn de bestedingen aan Google-advertenties sindsdien dan ook enorm toegenomen. Specialisten denken dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, nu Google Shopping alleen nog betaald wordt aangeboden. Google verandert intussen trouwens ook de vereiste gegevens die productverkopers moeten opgeven.

 

Volgens een onderzoek naar de Amerikaanse markt van Marin Software blijkt dat productadvertenties beter werken dan standaard tekstadvertenties. Ook een eerder onderzoek van Kenshoo kwam tot die conclusie: de conversie van zulke productvermeldingsadvertenties zou maar liefst 35 procent hoger liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top