Google Shopping niet meer gratis | RetailDetail

Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping verleent geen gratis diensten meer aan Nederlandse webwinkeliers: zij moeten sinds gisteren betalen voor hun opname in Google Shopping, door productadvertenties af te nemen bij de zoekgigant.

Winst voor Google én voor adverteerders

In de Verenigde Staten moeten webshops al enige maanden betalen voor de diensten. Daar zijn de bestedingen aan Google-advertenties sindsdien dan ook enorm toegenomen. Specialisten denken dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, nu Google Shopping alleen nog betaald wordt aangeboden. Google verandert intussen trouwens ook de vereiste gegevens die productverkopers moeten opgeven.

 

Volgens een onderzoek naar de Amerikaanse markt van Marin Software blijkt dat productadvertenties beter werken dan standaard tekstadvertenties. Ook een eerder onderzoek van Kenshoo kwam tot die conclusie: de conversie van zulke productvermeldingsadvertenties zou maar liefst 35 procent hoger liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.

Retail belangrijkste groeimotor voor Artificiële Intelligentie

29/03/2018

Retailbedrijven zullen dit jaar omgerekend een slordige 2,76 miljard euro investeren in Artificiële Intelligentie. Daarmee zijn ze volgens onderzoeksbureau IDC de grootste motor van AI wereldwijd, nog vóór de banksector.