Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping verleent geen gratis diensten meer aan Nederlandse webwinkeliers: zij moeten sinds gisteren betalen voor hun opname in Google Shopping, door productadvertenties af te nemen bij de zoekgigant.

Winst voor Google én voor adverteerders

In de Verenigde Staten moeten webshops al enige maanden betalen voor de diensten. Daar zijn de bestedingen aan Google-advertenties sindsdien dan ook enorm toegenomen. Specialisten denken dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, nu Google Shopping alleen nog betaald wordt aangeboden. Google verandert intussen trouwens ook de vereiste gegevens die productverkopers moeten opgeven.

 

Volgens een onderzoek naar de Amerikaanse markt van Marin Software blijkt dat productadvertenties beter werken dan standaard tekstadvertenties. Ook een eerder onderzoek van Kenshoo kwam tot die conclusie: de conversie van zulke productvermeldingsadvertenties zou maar liefst 35 procent hoger liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top