Google Shopping niet meer gratis | RetailDetail

Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping verleent geen gratis diensten meer aan Nederlandse webwinkeliers: zij moeten sinds gisteren betalen voor hun opname in Google Shopping, door productadvertenties af te nemen bij de zoekgigant.

Winst voor Google én voor adverteerders

In de Verenigde Staten moeten webshops al enige maanden betalen voor de diensten. Daar zijn de bestedingen aan Google-advertenties sindsdien dan ook enorm toegenomen. Specialisten denken dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, nu Google Shopping alleen nog betaald wordt aangeboden. Google verandert intussen trouwens ook de vereiste gegevens die productverkopers moeten opgeven.

 

Volgens een onderzoek naar de Amerikaanse markt van Marin Software blijkt dat productadvertenties beter werken dan standaard tekstadvertenties. Ook een eerder onderzoek van Kenshoo kwam tot die conclusie: de conversie van zulke productvermeldingsadvertenties zou maar liefst 35 procent hoger liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.