Google Shopping niet meer gratis | RetailDetail

Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping niet meer gratis

Google Shopping verleent geen gratis diensten meer aan Nederlandse webwinkeliers: zij moeten sinds gisteren betalen voor hun opname in Google Shopping, door productadvertenties af te nemen bij de zoekgigant.

Winst voor Google én voor adverteerders

In de Verenigde Staten moeten webshops al enige maanden betalen voor de diensten. Daar zijn de bestedingen aan Google-advertenties sindsdien dan ook enorm toegenomen. Specialisten denken dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, nu Google Shopping alleen nog betaald wordt aangeboden. Google verandert intussen trouwens ook de vereiste gegevens die productverkopers moeten opgeven.

 

Volgens een onderzoek naar de Amerikaanse markt van Marin Software blijkt dat productadvertenties beter werken dan standaard tekstadvertenties. Ook een eerder onderzoek van Kenshoo kwam tot die conclusie: de conversie van zulke productvermeldingsadvertenties zou maar liefst 35 procent hoger liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top