GroenRijk verkoopt topartikelen ook online | RetailDetail

GroenRijk verkoopt topartikelen ook online

GroenRijk verkoopt topartikelen ook online

Tuincentrumketen GroenRijk heeft onlangs voor de tweede keer een webshop gelanceerd. Voorlopig verkoopt het via de online winkel enkel topartikelen, om te peilen hoe hard het online segment in de toekomst moet groeien.

"Te hoog gegrepen"

GroenRijk opende in 2011 een eerste webshop, maar die werd al snel terug offline gehaald. "De online winkel was toen te hoog gegrepen voor ons", zegt Edwin Welleman van GroenRijk tegen Twinkle. "Het was voor ons organisatorisch niet haalbaar om alle online bestelde producten aan klanten te kunnen leveren. Nu hebben we dit achter de schermen anders geregeld, door eenvoudig te starten met een klein assortiment."

 

Daarom werd er gekozen om momenteel enkel topartikelen te verkopen, die bij alle vijftig franchisenemers van GroenRijk in het gamma zitten. Op basis van de reacties van de consument zal er dan bepaald worden in welke mate er meer producten online verkocht zullen worden.

 

Online voorsprong op grootste concurrent

Klanten die een product online bestellen, kunnen dat na de middag de volgende dag komen ophalen bij een lokaal filiaal. Franchisenemers kunnen er ook voor kiezen om bestellingen te bezorgen. "Het hangt per vestiging af of deze bezorgoptie er is. We willen namelijk niet landelijk gaan bezorgen, maar willen de afhandeling van bestellingen lokaal houden."

 

De marktleider in tuinartikelen en tevens de grote concurrent van GroenRijk, Intratuin, heeft momenteel geen online winkel meer. In 2012 sloot die keten tijdelijk zijn webshop, om het logistieke proces te verbeteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.