Groothandelaar Deli XL opent webshop | RetailDetail

Groothandelaar Deli XL opent webshop

Groothandelaar Deli XL opent webshop

Deli XL gaat zich met een webshop op de zakelijke markt richten. Zo wil het bedrijf zich onderscheiden van andere groothandels als Metro, Sligro, De Kweker en Hanos, die (nog) geen webwinkel voor hun klanten hebben.

“Bol.com onder grossiers”

Deli XL wil “de Bol.com onder de grossiers te worden”, aldus e-commercemanager Anouk Beeren: “Wat je bij het online shoppen in je privéleven ziet, moet er ook zakelijk zijn. Dat betekent dus een virtuele voedselwinkel op maat, waarbij het systeem ook je boodschappenlijstjes bijhoudt en helpt met koopsuggesties.”

 

De nieuwe webshop krijgt dezelfde ‘look & feel’ als een consumentenwebshop. Volgens Beeren levert de inspiratie die de webshop van Deli XL zal bieden, naast de herhalingsaankopen, 25 procent extra omzet op. Deli XL heeft als enige Nederlandse retailer en grootwinkelbedrijf geen eigen winkels. Ook groothandel Sligro investeert momenteel evenwel in webwinkelen: eind dit jaar moet de nieuwe webshop er klaar zijn.

 

Deli XL, dat levert aan restaurants, bedrijfskantines en zieken- en verzorgingshuizen, gaat met de webwinkel “online de strijd aan met supermarkten en fabrikanten”, meldt het FD. Retailers weten immers steeds meer klanten aan zich te binden door online boodschappen aan te bieden, en ook fabrikanten leveren in toenemende mate rechtstreeks aan de klant. Bovendien kruipen de prijzen van kruideniers en supermarkten steeds dichter naar elkaar toe. De grossier zit daardoor in de hoek waar de klappen vallen; hem rest nog slechts distributie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.