Groupon blijft verliezen opstapelen | RetailDetail

Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon blijft verliezen opstapelen

Groupon heeft in de eerste helft van 2014 een verlies geleden van 60,6 miljoen dollar (45,4 miljoen euro). Het blijft daarmee de verliezen opstapelen en het wijst met een beschuldigend vinger naar e-mailproviders.

Verlies loopt al jaren op

In het tweede kwartaal van 2014 leed Groupon een verlies van 22,8 miljoen dollar (17 miljoen euro), ongeveer drie keer zoveel als een jaar geleden. Van 2009 tot en met 2013 maakte Groupon maar liefst 820 miljoen dollar (614,5 miljoen euro) verlies en het lijkt er niet op dat er verbetering op komst is.


Groupon zegt nu dat zijn businessmodel wordt geschaad door de manier van werken van e-mailproviders. "Als e-mailproviders een nieuw en meer beperkende afleverbeleid gaan implementeren dan kan het nog moeilijker worden voor ons om e-mails bij klanten te krijgen", schrijft Groupon. "Bepaalde providers bijvoorbeeld, waaronder Google, hebben onze e-mails gecategoriseerd als 'promotional' en deze e-mails worden afgeleid naar een andere en minder bereikbare afdeling van de inbox van de klant."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.