Groupon groeit licht in eerste kwartaal | RetailDetail

Groupon groeit licht in eerste kwartaal

Groupon groeit licht in eerste kwartaal

De omzet van online bedrijf Groupon groeide in het eerste kwartaal van 2015 met 3 procent. Dat was vooral te danken aan Groupon Goods, waar het fysieke producten verkoopt. Dat segment groeide met 14 procent.

Nog steeds verlies

De totale omzet van Groupon kwam voor het eerste kwartaal uit op 750,4 miljoen dollar (667,73 miljoen euro), drie procent hoger dan een jaar geleden. Meer dan de helft van de omzet, 480 miljoen dollar (427,12 miljoen euro) werd in de Verenigde Staten gehaald: daar steeg de verkoop met 11,3 procent. In de rest van de wereld daalde de omzet echter met 9 procent naar 270,4 miljoen dollar (240,61 miljoen euro).


Groupon staat bekend voor de verkoop van vouchers, maar Groupon Goods is ondertussen wel al goed voor 55 procent van de omzet. In het eerste kwartaal van 2015 steeg de omzet daar met 13,8 procent naar 415,5 miljoen dollar (369,71 miljoen euro).


Dat alles betekende nog wel steeds een nettoverlies van 14,3 miljoen dollar (12,72 miljoen euro). Al was dat een pak beter dan een jaar eerder, toen er een verlies van 37,8 miljoen dollar (33,63 miljoen euro) werd gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.