Heidman stapt in online spijkerbroeken

Heidman stapt in online spijkerbroeken

Oud-C1000-topman Tom Heidman heeft zich ingekocht in de online spijkerbroekenverkoper Jeansonline.com. Hij levert er het kapitaal en de kennis om de snelle groei van het bedrijf in goede banen te leiden.

Ex-topman C1000

Heidman was tot vorig jaar topman van supermarktketen C1000 en verkocht in die functie dat bedrijf aan Jumbo. Eerder vervulde hij een soortgelijke taak bij de non-foodketens binnen Retail Network. Daarnaast was hij werkzaam voor Ahold en LOGO International. Heidman verdiende met retailtransacties de afgelopen jaren zelf ook miljoenen.

 

Jeansonline zegt een van de snelstgroeiende bedrijven te zijn in de verkoop van spijkerbroeken. Afgelopen jaar boekte de onderneming naar eigen zeggen een groei van 68 procent, onder meer door de overname van concurrent Label54.nl. Voor dit jaar verwacht Jeansonine met 50 procent te groeien.

 

"Deze groei gaat gepaard met behoefte aan kennis en werkkapitaal. Mede om die reden is het management van Jeansonline verheugd te kunnen aankondigen dat Tom Heidman als nieuwe aandeelhouder is toegetreden", aldus de onderneming.

Tags: