Heidman stapt in online spijkerbroeken

Heidman stapt in online spijkerbroeken

Oud-C1000-topman Tom Heidman heeft zich ingekocht in de online spijkerbroekenverkoper Jeansonline.com. Hij levert er het kapitaal en de kennis om de snelle groei van het bedrijf in goede banen te leiden.

Ex-topman C1000

Heidman was tot vorig jaar topman van supermarktketen C1000 en verkocht in die functie dat bedrijf aan Jumbo. Eerder vervulde hij een soortgelijke taak bij de non-foodketens binnen Retail Network. Daarnaast was hij werkzaam voor Ahold en LOGO International. Heidman verdiende met retailtransacties de afgelopen jaren zelf ook miljoenen.

 

Jeansonline zegt een van de snelstgroeiende bedrijven te zijn in de verkoop van spijkerbroeken. Afgelopen jaar boekte de onderneming naar eigen zeggen een groei van 68 procent, onder meer door de overname van concurrent Label54.nl. Voor dit jaar verwacht Jeansonine met 50 procent te groeien.

 

"Deze groei gaat gepaard met behoefte aan kennis en werkkapitaal. Mede om die reden is het management van Jeansonline verheugd te kunnen aankondigen dat Tom Heidman als nieuwe aandeelhouder is toegetreden", aldus de onderneming.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top