Heidman stapt in online spijkerbroeken | RetailDetail

Heidman stapt in online spijkerbroeken

Heidman stapt in online spijkerbroeken

Oud-C1000-topman Tom Heidman heeft zich ingekocht in de online spijkerbroekenverkoper Jeansonline.com. Hij levert er het kapitaal en de kennis om de snelle groei van het bedrijf in goede banen te leiden.

Ex-topman C1000

Heidman was tot vorig jaar topman van supermarktketen C1000 en verkocht in die functie dat bedrijf aan Jumbo. Eerder vervulde hij een soortgelijke taak bij de non-foodketens binnen Retail Network. Daarnaast was hij werkzaam voor Ahold en LOGO International. Heidman verdiende met retailtransacties de afgelopen jaren zelf ook miljoenen.

 

Jeansonline zegt een van de snelstgroeiende bedrijven te zijn in de verkoop van spijkerbroeken. Afgelopen jaar boekte de onderneming naar eigen zeggen een groei van 68 procent, onder meer door de overname van concurrent Label54.nl. Voor dit jaar verwacht Jeansonine met 50 procent te groeien.

 

"Deze groei gaat gepaard met behoefte aan kennis en werkkapitaal. Mede om die reden is het management van Jeansonline verheugd te kunnen aankondigen dat Tom Heidman als nieuwe aandeelhouder is toegetreden", aldus de onderneming.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top