HelloFresh richting 50 miljoen euro omzet

HelloFresh richting 50 miljoen euro omzet

Boodschappendienst HelloFresh zag het aantal abonnementen sinds het einde van 2013 stijgen van 31.000 naar 81.000. Dat blijkt uit de prospectus die moederbedrijf Rocket Internet moest vrijgeven naar aanleiding van de beursgang.

Eerste keer winst

Vorig jaar haalde HelloFresh een omzet van 14,2 miljoen euro, wat een verlies van 5,2 miljoen euro betekende. Een jaar eerder was de omzet 2,3 miljoen euro en kwam het verlies neer op 6,0 miljoen euro. Afgelopen juni, toen het een kapitaalsinjectie kreeg van 50 miljoen euro, maakte HelloFresh wel al bekend dat het dit jaar winst zal maken. Nu blijkt uit de vrijgegeven cijfers dat het bedrijf goed op weg is om meer dan 50 miljoen euro omzet te halen.


HelloFresh biedt abonnementen aan waarmee klanten wekelijks een aantal maaltijden aan huis kunnen laten leveren. Ze krijgen dan de ingrediënten en het recept, zodat ze niet meer naar de winkel moeten en minder moeten nadenken over wat te eten. HelloFresh zou in de eerste zes maanden van het jaar al vier miljoen maaltijden geleverd hebben.

 

 

 

Tags: