Hema laat klant thuis voorraad checken | RetailDetail

Hema laat klant thuis voorraad checken

Hema laat klant thuis voorraad checken

Warenhuisketen Hema heeft een nieuwe app uitgebracht die het voor klanten mogelijk maakt om op winkelniveau te controleren of een artikel daar in voorraad is. Ook is het mogelijk het betreffende artikel in de webwinkel te bestellen of te kijken of een uitverkocht artikel bij een andere vestiging wel op voorraad is.

Ook heel wat andere extra info

Het is vanuit de app ook mogelijk om de hele webwinkel van het bedrijf te bekijken en direct bestellingen te plaatsen of de jongste folder met aanbiedingen te bekijken. Per product is bovendien uitgebreide informatie beschikbaar die het kiezen moet vergemakkelijken. Bij voedsel is een uitgebreide lijst met ingrediënten aanwezig als service aan mensen met voedselallergieën. De app is zowel beschikbaar voor iPhone als voor Android.

 

Met de lancering van de apps zet Hema een nieuwe belangrijke stap in de eigen strategie om zowel met winkels als online te groeien. Recent onderzoek wees uit dat Nederlanders steeds vaker via de mobiele telefoons bestellen. Een recordaantaal Nederlanders in alle leeftijdsgroepen beschikken op dit moment over een smartphone of tablet waarmee het mogelijk is om via internet of apps rechtstreeks aankopen te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.