Hoge verwachtingen van m-commerce

Hoge verwachtingen van m-commerce

Nederlandse banken verwachten dat het gebruik van smartphones om bankzaken af te handelen de komende periode een enorme vlucht gaat nemen. Daarbij hoort ook de opmars van de mobiele telefoon voor betalingen in winkels.

Naar 95% contacten via smartphone?

Rabobank heeft vorig jaar het aantal bankcontacten via de mobiele telefoon zien verdrievoudigen naar dertig miljoen keer per maand. ING meldt soortgelijke groeicijfers en verwacht zelfs dat 95% van het contact met klanten over twee jaar via de smartphone en tabletcomputer zal verlopen. Daarbij is het ook de bedoeling dat de telefoon een steeds grotere rol gaat spelen als betaalmiddel voor consumenten, vooral bij het afrekenen van kleinere bedragen.

 

De opmars van apps waarmee consumenten hun parkeerkosten kunnen afrekenen, zorgen ervoor dat steeds meer consumenten kennis maken met mobiel betalen. Voordeel voor klanten is dat ze niet meer hoeven na te denken hoe lang ze weg blijven en zo het risico nemen te veel of te weinig te betalen. De apps bieden consumenten de kans om per minuut af te rekenen en pas op het moment dat ze terugkomen bij de auto.

 

Inwoners van Leiden kunnen met ingang van komende zomer vast wennen aan mobiel betalen in de detailhandel: ABN Amro, ING en Rabobank gaan in ruim vijftig winkels en horecagelegenheden een proefproject opstarten. De duizend consumenten die eraan deelnemen, hebben wel een nieuwe simkaart en applicatie nodig om met hun mobiel te kunnen afrekenen. Als de proef succesvol blijkt, wordt die op termijn mogelijk landelijk uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top