Hunkemöller zet in op mobiele bestellingen

Hunkemöller zet in op mobiele bestellingen
Lingerieketen Hunkemöller breidt zijn multichannelstrategie uit door zijn webwinkels toegankelijk te maken voor mobiele shoppers. Klanten die Hunkemöller.nl bezoeken via de meestgebruikte mobiele telefoons krijgen een site te zien die volledig voor mobiel winkelen geoptimaliseerd is.

Er zijn versies voor iPhone, Blackberry en het Android-besturingssysteem van Google. Klanten kunnen naast 'gewoon' lingerie bestellen ook makkelijk zoeken naar de dichtstbijzijnde vestiging. Hunkemöller stelt de mobiele site voorlopig beschikbaar voor klanten in Nederland en Duitsland.

 

Naast het brede netwerk van fysieke winkels en shop-in-shops bij andere retailers probeert de retailer van Nederlandse oorsprong ook online op zoveel mogelijk manieren klanten bereiken. De onderneming had al een eigen webshop, maar verkoopt ook via online shop-in-shops, zoals recent op het platform van Wehkamp.nl. Volgens het online vakblad Twinkle boekt Hunkemöller online een omzet van ongeveer 5 miljoen euro.

Tags: