Hunkemöller zet in op mobiele bestellingen

Hunkemöller zet in op mobiele bestellingen
Lingerieketen Hunkemöller breidt zijn multichannelstrategie uit door zijn webwinkels toegankelijk te maken voor mobiele shoppers. Klanten die Hunkemöller.nl bezoeken via de meestgebruikte mobiele telefoons krijgen een site te zien die volledig voor mobiel winkelen geoptimaliseerd is.

Er zijn versies voor iPhone, Blackberry en het Android-besturingssysteem van Google. Klanten kunnen naast 'gewoon' lingerie bestellen ook makkelijk zoeken naar de dichtstbijzijnde vestiging. Hunkemöller stelt de mobiele site voorlopig beschikbaar voor klanten in Nederland en Duitsland.

 

Naast het brede netwerk van fysieke winkels en shop-in-shops bij andere retailers probeert de retailer van Nederlandse oorsprong ook online op zoveel mogelijk manieren klanten bereiken. De onderneming had al een eigen webshop, maar verkoopt ook via online shop-in-shops, zoals recent op het platform van Wehkamp.nl. Volgens het online vakblad Twinkle boekt Hunkemöller online een omzet van ongeveer 5 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top