iDeal opnieuw slachtoffer van cyberaanval | RetailDetail

iDeal opnieuw slachtoffer van cyberaanval

iDeal opnieuw slachtoffer van cyberaanval

Na eerdere aanvallen deze maand heeft iDeal gisteren opnieuw een storing gehad vanwege een DDoS-aanval. Klanten van de banken ABN Amro, ING, Rabobank en SNS die gebruik wilden maken van het systeem, zagen zich gisteren een tijdje genoodzaakt om hun betalingen op een andere manier uit te voeren.

Webshops willen stabieler systeem

Omdat het niet de eerste keer is dat er problemen zijn met iDeal, beginnen ze zich bij de Nederlandse webshops vragen te stellen over de stabiliteit van het systeem. “Elke minuut dat het systeem niet werkt, is uiterst vervelend voor onze klanten”, aldus een woordvoerder van Bol.com aan de NOS. Hij vertelde ook dat banken hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dat iDeal net zo goed zou moeten werken als afrekenen met pin.

 

Ondertussen blijft iDeal wel flink groeien. Vergeleken met het eerste kwartaal van 2012 waren er in 2013 maar liefst 22% meer transacties via het systeem. Het aantal betalingen via iDeal zou het afgelopen jaar zelfs met 24.9% gestegen zijn.

 

Het blijft echter afwachten wat de gevolgen van de problemen in april gaan zijn voor iDeal. Pas op het einde van de maand zal blijken hoe vaak de dienst onbereikbaar was en hoeveel klanten daarom misschien hun toevlucht hebben gezocht tot andere betaalwijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.