IKEA lanceert Nederlandse webshop | RetailDetail

IKEA lanceert Nederlandse webshop

IKEA lanceert Nederlandse webshop

Woonketen IKEA heeft sinds vandaag een eigen webshop in Nederland. Op de site kunnen consumenten ruim 6.000 artikelen uit het assortiment bestellen en desgewenst thuis laten leveren. Het extra verkoopkanaal past naar eigen zeggen in de “ambitieuze groeistrategie van IKEA”.

Extra service voor bestaande klanten

“Nederland is voor IKEA een belangrijke markt voor het ontwikkelen van e-commerce,” zegt marketingmanager Nico de Jong van IKEA Nederland. “Dit is een drukbevolkt land, met een hoge internetdichtheid en een bevolking die erg actief is op internet en sociale media, en ook steeds meer prijs stelt op online winkelen.”


Doel van de webshop is dan ook een ruimere keuze te bieden aan klanten die op bepaalde momenten ook graag vanuit huis winkelen. “We zien dat de winkelvoorkeuren van onze klanten veranderen”, aldus nog Nico de Jong. “Dat faciliteren we met nieuwe diensten, zoals de verzamel- en transportservice, de montageservice en de betaalservice. En ook met nieuwe winkelmogelijkheden, zoals de webwinkel.”


Woonwarenhuizen en zelfbediening blijven ‘core’

Voor die bijkomende dienstverlening betaalt de consument wel een meerprijs, want de basis voor de lage prijzen van de woonketen blijft het zelfbedieningsconcept, zo benadrukt de retailer.


Ook remt de lancering van een webshop de fysieke groeiambities van de Zweedse meubelgroep geenszins af: IKEA blijft investeren in de bestaande en nieuw te openen Nederlandse woonwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top