IKEA lanceert Nederlandse webshop

IKEA lanceert Nederlandse webshop

Woonketen IKEA heeft sinds vandaag een eigen webshop in Nederland. Op de site kunnen consumenten ruim 6.000 artikelen uit het assortiment bestellen en desgewenst thuis laten leveren. Het extra verkoopkanaal past naar eigen zeggen in de “ambitieuze groeistrategie van IKEA”.

Extra service voor bestaande klanten

“Nederland is voor IKEA een belangrijke markt voor het ontwikkelen van e-commerce,” zegt marketingmanager Nico de Jong van IKEA Nederland. “Dit is een drukbevolkt land, met een hoge internetdichtheid en een bevolking die erg actief is op internet en sociale media, en ook steeds meer prijs stelt op online winkelen.”


Doel van de webshop is dan ook een ruimere keuze te bieden aan klanten die op bepaalde momenten ook graag vanuit huis winkelen. “We zien dat de winkelvoorkeuren van onze klanten veranderen”, aldus nog Nico de Jong. “Dat faciliteren we met nieuwe diensten, zoals de verzamel- en transportservice, de montageservice en de betaalservice. En ook met nieuwe winkelmogelijkheden, zoals de webwinkel.”


Woonwarenhuizen en zelfbediening blijven ‘core’

Voor die bijkomende dienstverlening betaalt de consument wel een meerprijs, want de basis voor de lage prijzen van de woonketen blijft het zelfbedieningsconcept, zo benadrukt de retailer.


Ook remt de lancering van een webshop de fysieke groeiambities van de Zweedse meubelgroep geenszins af: IKEA blijft investeren in de bestaande en nieuw te openen Nederlandse woonwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top