Inditexdochter Uterqüe doet intrede in Nederland

Inditexdochter Uterqüe doet intrede in Nederland

Inditex zet zijn online expansie voort met de opening van drie nieuwe webshops voor zijn keten Uterqüe. Voor het accessoirelabel van ’s werelds grootste moderetailer is dit meteen de intrede op de Nederlandse markt. Ook de Oostenrijkers kunnen nu via het internet kennismaken met de keten, terwijl ook in België een webshop van het merk opengaat - al waren er daar al zes fysieke Uterqüe-winkels.

In geen vier jaar al een mooie keten

Uterqüe is de jongste – ontstaan in 2008 – en één van de hoogst gepositioneerde merken in de Inditex-catalogus, maar op het internet moet het niet achterblijven. De modereus zet het internet integendeel in als verkenner: nog vooraleer fysieke winkels openen in Nederland en Oostenrijk, vestigt de groep er een webshop.

 

De keten, die vooral damesschoenen en accessoires en een beperkte collectie kledij verkoopt, voert daarmee nu internethandel in negen Europese landen en heeft daarenboven 89 Uterqüe-winkels in 17 landen. Sinds september vorig jaar hebben alle enseignes van de Inditex-groep een online verkoopkanaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top