Instacart shopt in verschillende winkels voor consument | RetailDetail

Instacart shopt in verschillende winkels voor consument

Instacart shopt in verschillende winkels voor consument

Over minder dan twee uur een ontbijtkoek van Albert Heijn, vlees van Jumbo en wijn van Aldi thuisgeleverd krijgen in één pakket? In de Verenigde Staten kan dit al: daar zorgt Instacart voor een dergelijke dienst via lokale warenhuizen in San Francisco. Het bedrijf wil de dienstverlening nu uitbreiden naar tien Amerikaanse steden.

Personal shoppers schuimen viertal winkels af

Instacart werkt via crowdsourcing: wie een auto en een smartphone heeft, mag zich aanmelden om boodschappen in de diverse winkels te doen voor klanten die hun bestellingen en hun voorkeurwinkels online doorgeven. Zowat 150 personal shoppers hebben dat intussen ook gedaan. Het bedrijf gaat ervan uit dat ze na verloop van tijd erg efficiënt kunnen winkelen.

 

De prijs hangt af van de totale aankoopsom en van het opgegeven tijdsbestek, maar de meeste klanten kiezen voor een levering in minder dan twee uur voor een aankoopbedrag van meer dan 35 dollar. Zo'n levering kost hen 3,99 dollar, omgerekend 3 euro.

 

Instacart gaat daarmee verder dan de klassieke distributeurs, die alleen thuislevering van de eigen producten aanbieden. De Californiërs willen het leven gemakkelijker maken voor de steeds grotere groep consumenten die niet trouw naar dezelfde keten gaat, maar per artikel uitzoekt waar dat het goedkoopst te vinden is.

 

Kapitaalsverhoging voor nationale expansie

Om het systeem van Oostkust tot Westkust te kunnen uitbreiden, haalde Instacart recentelijk 8,5 miljoen dollar aan vers geld op. Het investeringsfonds Sequoia Capital leidde die operatie en onder meer Khosla Ventures en Gmail-ontwerper Paul Buchheit stapten daarbij in het kapitaal.

 

Instacart werd eind vorig jaar opgericht door de 26-jarige Apoorva Mehta, een voormalige werknemer van Amazon. Met het nieuwe kapitaal hoopt hij tegen eind volgend jaar zijn dienst in minstens tien grote steden over de hele VS aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.