Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen | RetailDetail

Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen

Instacart zet bedrijven in om leveringskosten te betalen

De Amerikaanse start-up Instacart heeft samenwerkingen opgezet met bedrijven als PepsiCo, General Mills en Nestlé om de leveringskosten van hun klanten te betalen, wanneer zij bepaalde producten bestellen.

Leveringen kosten te veel

Klanten van Instacart krijgen kortingen aangeboden wanneer ze bepaalde producten kopen, maar kunnen ook hun bestellingen gratis geleverd krijgen als ze een bepaald bedrag spenderen aan één van de merken waarmee Instacart samenwerkt. Naast de kortingen adverteren de bedrijven ook gewoon op de website van Instacart. Het bedrijf zegt dat ondertussen 15% van hun omzet afkomstig is van het systeem dat ongeveer 6 maanden geleden werd opgestart. Dat schrijft Bloomberg.

 

Instacart was al langer op zoek naar een manier om de inkomsten te verhogen en de kosten te drukken. Zo vroeg het een tijdje meer voor producten dan de verkoopprijs in de winkels, maar stuitte daarbij op verzet van de consument. Daarnaast stelt het bedrijf dat de levering hen meer kost dan prijs die ze er nu voor vragen, 5,99 dollar, maar dat gebruikers willen niet meer betalen.

 

Instacart werkt ook samen met verschillende winkelketens, die een commissie betalen op elk product dat via hun website wordt verkocht. Ondertussen telt het e-commercebedrijf al meer dan honderd partners, tegenover amper dertig een jaar geleden. Instacart verwachten tegen deze zomer volledig winstgevend te zijn, maar het is dat momenteel al in vier steden, waaronder San Francisco en Chicago.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

Amper 2% Amazon Alexa-gebruikers kocht al via voice

07/08/2018

Slechts 2% van alle Amazon Echo-eigenaars in de VS kocht al iets via de slimme speakers. Velen probeerden het al wel, maar haakten onderweg af. Is de technologie waardeloos of nog niet klaar?

Walmart laat robots online orders picken

07/08/2018

De Amerikaanse retailreus  Walmart experimenteert met robots die online orders picken: ze halen snel droge, gekoelde en diepgevroren waren uit de schappen, terwijl de medewerkers de verse producten uitkiezen.

Lost Ahold Delhaize de rol in de VS?

07/08/2018

Er is werk aan de winkel voor Ahold Delhaize in de Verenigde Staten, zegt beurshuis Berenberg. De retailer laat teveel betijen, terwijl de concurrentie zienderogen toeneemt: grote investeringen zijn noodzakelijk omdat de groep veel te duur is.

Lifestyleblad PopSugar oogst succes met SMS-verkoop

07/08/2018

Het kan ook nog lekker simpel, in deze tijden van spraaktechnologie en gezichtsherkenning: lifestyleblad PopSugar laat shoppers via SMS kopen en bereikt daar eind dit jaar 20.000 leden mee. 

Topvrouw Indra Nooyi vertrekt bij PepsiCo

06/08/2018

Na een carrière van 24 jaar bij snacks- en frisdrankenproducent PepsiCo, waarvan 12 jaar als CEO, zet Indra Nooyi een stap opzij. Ze wordt op 3 oktober opgevolgd door Ramon Laguarta, die bij het concern ook al 22 jaar op de teller heeft.