iPad in winkels Claudia Sträter

iPad in winkels Claudia Sträter

Het Nederlandse damesmodemerk Claudia Sträter gaat met de tijd mee. Klanten worden op een iPad in de winkels van Claudia Sträter geïnformeerd over kleding, trends, materialen en de verschillende thema’s in de collectie. Op de iPad wordt een video afgespeeld van de collectiepresentatie, terwijl hoofdontwerper Gert-Jan de Gilde zijn verhaal doet.

Tablets en internetzuilen

Het internet vindt in de modesector steeds vaker zijn weg naar de winkelvloer. Zo begon de Spaanse modeketen Mango onlangs met het gebruik van webshop-toepassingen in de fysieke winkels via een tabletcomputer. Klanten kunnen op die manier de totale collectie in beeld zien, ook in de kleinere winkels waar geen ruimte is om de hele collectie uit te hangen.


Ook Hypebazaar en de Score Group, eigenaar van retailketen Score en het jeansmerk Chasin’, plaatsten eerder al internetzuilen in de shops. Winkelketen Halfords gaat nog een stapje verder door de plaatsing van internetzuilen waar ook op besteld en betaald kan worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top