Isabelle Dumortier (Tutu Shop) geeft het recept voor een succesvolle webshop | RetailDetail

Isabelle Dumortier (Tutu Shop) geeft het recept voor een succesvolle webshop

Isabelle Dumortier (Tutu Shop) geeft het recept voor een succesvolle webshop

Wie zegt dat de jeugd geen ondernemersbloed meer heeft? Isabelle Dumortier was pas een prille twintiger toen ze haar eerste webshop startte. Vandaag staat ze met Tutu Shop aan de rand van een internationale doorbraak.

 

Van pilootmateriaal naar tutu’s

Al op haar achttiende startte Isabelle Dumortier haar eerste internationale online webshop, meer bepaald in materiaal voor piloten. Ze leerde – en ondervond – meteen de klappen van de zweep van e-commerce: de webshop bleek een leerrijke, maar niet meteen succesvolle ervaring. 


Wel vond Dumortier er haar passie, namelijk digitale marketing. Vanaf haar twintigste werd Isabelle Dumortier actief bij webagentschappen zoals Square Melon en Emakina en werd ze de drijvende kracht achter marketingcampagnes voor onder meer Coca-Cola, Auping, de Vlaamse overheid, brouwerij Bavaria, Estée Lauder en Unilever.

 

Tutu’s gaan fysiek en internationaal

Toch kruipt het retailbloed waar hen niet gaan kan, en zo zag de webwinkel Tutu Shop het daglicht. Het concept: leuke tutu’s verkopen om hip te dragen. Bij het organiseren van een vrijgezellenfeest ontdekte ze immers dat de tijdloze meisjesdroom bijna nergens te vinden is.


Het e-commerceverhaal kreeg algauw ook een omnichannel-staartje,  met pop-upshops die in 2016 zijn opgedoken in Knokke en Antwerpen. Op dit moment is er een fysieke Tutu Shop te vinden in Wijnegem Shopping Center. Maar ook internationaal wordt aan de weg getimmerd: onderhandelingen zijn lopende voor fysieke winkels in Ibiza, Parijs en mogelijk New York.


Hoe ze het voor elkaar gekregen heeft? U hoort het op het RetailDetail Congres op 27 april. Tenminste, als u zich nu nog snel hier inschrijft, want de plaatsen zijn beperkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.