Isabelle Dumortier (Tutu Shop) geeft het recept voor een succesvolle webshop | RetailDetail

Isabelle Dumortier (Tutu Shop) geeft het recept voor een succesvolle webshop

Isabelle Dumortier (Tutu Shop) geeft het recept voor een succesvolle webshop

Wie zegt dat de jeugd geen ondernemersbloed meer heeft? Isabelle Dumortier was pas een prille twintiger toen ze haar eerste webshop startte. Vandaag staat ze met Tutu Shop aan de rand van een internationale doorbraak.

 

Van pilootmateriaal naar tutu’s

Al op haar achttiende startte Isabelle Dumortier haar eerste internationale online webshop, meer bepaald in materiaal voor piloten. Ze leerde – en ondervond – meteen de klappen van de zweep van e-commerce: de webshop bleek een leerrijke, maar niet meteen succesvolle ervaring. 


Wel vond Dumortier er haar passie, namelijk digitale marketing. Vanaf haar twintigste werd Isabelle Dumortier actief bij webagentschappen zoals Square Melon en Emakina en werd ze de drijvende kracht achter marketingcampagnes voor onder meer Coca-Cola, Auping, de Vlaamse overheid, brouwerij Bavaria, Estée Lauder en Unilever.

 

Tutu’s gaan fysiek en internationaal

Toch kruipt het retailbloed waar hen niet gaan kan, en zo zag de webwinkel Tutu Shop het daglicht. Het concept: leuke tutu’s verkopen om hip te dragen. Bij het organiseren van een vrijgezellenfeest ontdekte ze immers dat de tijdloze meisjesdroom bijna nergens te vinden is.


Het e-commerceverhaal kreeg algauw ook een omnichannel-staartje,  met pop-upshops die in 2016 zijn opgedoken in Knokke en Antwerpen. Op dit moment is er een fysieke Tutu Shop te vinden in Wijnegem Shopping Center. Maar ook internationaal wordt aan de weg getimmerd: onderhandelingen zijn lopende voor fysieke winkels in Ibiza, Parijs en mogelijk New York.


Hoe ze het voor elkaar gekregen heeft? U hoort het op het RetailDetail Congres op 27 april. Tenminste, als u zich nu nog snel hier inschrijft, want de plaatsen zijn beperkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).