Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Concurrentie met Amazon

De winkel van Jet.com blijft zes weken geopend en tijdens die periode worden er ook evenementen georganiseerd met onder andere chef-kok Mario Batali. Voor Walmart is de pop-up een nieuwe poging om Amazon het vuur aan de schenen te leggen, na de overname van Jet.com in een poging om het online aandeel verder uit te breiden en de concurrentie met Amazon aan te gaan.

 

Amazon van zijn kant is ook al een tijdje werk aan het maken van fysieke winkels, waaronder afhaalpunten voor Amazon Fresh. Daar kunnen klanten van Amazon Prime hun online bestelde boodschappen gratis en binnen 15 minuten ophalen.

 

Langs de andere kant heeft Walmart al verschillende nieuwe services op poten gezet om zijn online klanten tevreden te stellen. Zo kunnen online bestellingen in steeds meer winkels opgehaald worden en worden boodschappen ook aan huis geleverd door chauffeurs van Uber en Lyft.

 

Sinds de overname van Jet.com heeft Walmart al verschillende andere overnames gedaan om zijn online voetafdruk uit te bouwen. Zo kocht het modewebshop Modcloth, meubelverkoper Hayneedle, schoenenwinkel Shoebuy en modeshop Moosejaw, allemaal in een poging om het assortiment van Jet.com verder uit te breiden.