Jumbo kiest voor afhaalstrategie

Jumbo kiest voor afhaalstrategie

Jumbo maakt steeds meer details bekend over zijn online strategie. Het bedrijf wil nog dit jaar van start gaan met zowel externe afhaalpunten als afhaalpunten in de eigen supermarkten.

"Ook online speler van betekenis worden"

"Hoewel we beseffen dat e-commerce in food bepaald geen abc-tje is, geloven we sterk in een onmichannel-aanpak. Dat betekent dus dat wij in 2014 meerdere varianten van online verkoop gaan opstarten en uitrollen, dus net zo goed pick up points als afhaalpunten in de winkels zelf", zegt financieel topman Ton van Veen van het supermarktbedrijf aan Distrifood. Daartoe werd onlangs Roland van den Berg benoemd tot directeur e-commerce.

 

Jumbo heeft afgelopen jaren een enorme groeispurt doorgemaakt door de opening van nieuwe winkels en de overname van C1000 en Super de Boer. Daarmee is het in de winkelstraten nu de nummer twee in supermarktland achter Albert Heijn. Online heeft het bedrijf uit Veghel echter een enorme achterstand in te halen op Albert Heijn en zusterbedrijf Bol.com.

 

Volgens Van Veen is Jumbo echter ambitieus: "We willen ook online een speler van betekenis worden. We hebben de afgelopen jaren gekeken naar de ontwikkelingen op dit gebied en willen nu volledig live gaan met internet."

Tags: