Jumbo kiest voor afhaalstrategie | RetailDetail

Jumbo kiest voor afhaalstrategie

Jumbo kiest voor afhaalstrategie

Jumbo maakt steeds meer details bekend over zijn online strategie. Het bedrijf wil nog dit jaar van start gaan met zowel externe afhaalpunten als afhaalpunten in de eigen supermarkten.

"Ook online speler van betekenis worden"

"Hoewel we beseffen dat e-commerce in food bepaald geen abc-tje is, geloven we sterk in een onmichannel-aanpak. Dat betekent dus dat wij in 2014 meerdere varianten van online verkoop gaan opstarten en uitrollen, dus net zo goed pick up points als afhaalpunten in de winkels zelf", zegt financieel topman Ton van Veen van het supermarktbedrijf aan Distrifood. Daartoe werd onlangs Roland van den Berg benoemd tot directeur e-commerce.

 

Jumbo heeft afgelopen jaren een enorme groeispurt doorgemaakt door de opening van nieuwe winkels en de overname van C1000 en Super de Boer. Daarmee is het in de winkelstraten nu de nummer twee in supermarktland achter Albert Heijn. Online heeft het bedrijf uit Veghel echter een enorme achterstand in te halen op Albert Heijn en zusterbedrijf Bol.com.

 

Volgens Van Veen is Jumbo echter ambitieus: "We willen ook online een speler van betekenis worden. We hebben de afgelopen jaren gekeken naar de ontwikkelingen op dit gebied en willen nu volledig live gaan met internet."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.