Jumbo kiest voor afhaalstrategie | RetailDetail

Jumbo kiest voor afhaalstrategie

Jumbo kiest voor afhaalstrategie

Jumbo maakt steeds meer details bekend over zijn online strategie. Het bedrijf wil nog dit jaar van start gaan met zowel externe afhaalpunten als afhaalpunten in de eigen supermarkten.

"Ook online speler van betekenis worden"

"Hoewel we beseffen dat e-commerce in food bepaald geen abc-tje is, geloven we sterk in een onmichannel-aanpak. Dat betekent dus dat wij in 2014 meerdere varianten van online verkoop gaan opstarten en uitrollen, dus net zo goed pick up points als afhaalpunten in de winkels zelf", zegt financieel topman Ton van Veen van het supermarktbedrijf aan Distrifood. Daartoe werd onlangs Roland van den Berg benoemd tot directeur e-commerce.

 

Jumbo heeft afgelopen jaren een enorme groeispurt doorgemaakt door de opening van nieuwe winkels en de overname van C1000 en Super de Boer. Daarmee is het in de winkelstraten nu de nummer twee in supermarktland achter Albert Heijn. Online heeft het bedrijf uit Veghel echter een enorme achterstand in te halen op Albert Heijn en zusterbedrijf Bol.com.

 

Volgens Van Veen is Jumbo echter ambitieus: "We willen ook online een speler van betekenis worden. We hebben de afgelopen jaren gekeken naar de ontwikkelingen op dit gebied en willen nu volledig live gaan met internet."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.