Kerstman passeert Sinterklaas bij Bol.com

Kerstman passeert Sinterklaas bij Bol.com

Internetwarenhuis Bol.com heeft voor het eerst in zijn dertienjarige bestaan meer cadeaus verkocht voor Kerstmis dan in de aanloop naar Sinterklaas. De cadeaus van de Kerstman waren gemiddeld ook duurder dan die van Sinterklaas.

Aan het begin van de maand werden er vooral veel speelgoed, games en kinderfilms verkocht. De afgelopen dagen verkocht Bol vooral boeken, bordspellen, cd's en elektronica. De internetretailer weet wel nog niet of de trend permanent is. De omslag van het weer in Nederland naar wind, regen en natte sneeuw kan er ook aan hebben bijgedragen dat meer mensen liever achter de computer dan in de winkelstraat winkelen.

 

Duidelijk is echter wel dat cadeaus met Kerstmis vaak kostbaarder zijn. De meest populaire geschenken dit jaar zijn de kerst-cd van Michael Bublé, het bordspel Scrabble, het boek Koorts van Saskia Noort, de live-dvd van Adele en het familiespel Just Dance 3. Ook camera’s, gourmetsets, speelgoed van LEGO, e-readers en de biografie van Steve Jobs gaan vlot over de digitale toonbank.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top