Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement | RetailDetail

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement
Twitter

Bol.com neemt een voorbeeld aan Amazon en lanceert een eigen bezorgabonnement voor Nederlandse klanten. Voor 14,99 euro per jaar worden meer dan 300.000 artikelen in de webshop altijd gratis aan huis geleverd.

Drempel verlagen

Het abonnement geldt voor alle bestellingen onder twintig euro, maar ook voor leveringen op dezelfde dag, in de avond of op zondag. De enige voorwaarde is dus dat de klant zijn keuze heeft gemaakt uit één van de 300.000 meest bestelde producten. In de toekomst moet dat aantal oplopen tot een miljoen producten.

 

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze klanten nog meer keus en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes”, zegt algemeen directeur Daniel Ropers. “Enkel de bijkomende kosten kunnen nog weleens een drempel vormen om er gebruik van te maken. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van een bezorgabonnement. We bieden zo maximale keus, gemak en snelheid tegen minimale kosten.” Voor Nederlandse klanten toch, want in een reactie zegt bol.com dat Belgen voorlopig uitgesloten zijn van de actie.

 

Klanten die kiezen voor ‘Select’, zoals de dienst heet, worden sowieso voor één jaar lid. Als de klant niet uit eigen beweging besluit om te verlengen, dan wordt de dienst automatisch stopgezet.

 

Bij Albert Heijn, dat net als bol.com deel uitmaakt van Ahold Delhaize, hebben ze sinds kort de Bezorgbundel, waarmee Nederlandse klanten voor een vast bedrag al hun bestellingen van AH.nl thuis kunnen laten leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.