Kleding.nl in Australische handen | RetailDetail

Kleding.nl in Australische handen

Kleding.nl in Australische handen

De Australische Mitula Group neemt kledingzoekmachine Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola over voor een bedrag van 11 miljoen euro. Het bedrijf Kleding BV zal onder de nieuwe eigenaar wel volledig zelfstandig blijven functioneren.

 

Sneller groeien in Europa

"Wij zijn heel erg blij met de acquisitie van Kleding. Deze overname verschaft ons direct een sterke positie in het verticaal zoeken op mode, wat we verder kunnen laten groeien door gebruik te maken van de 80 miljoen bezoeken per maand aan onze andere Mitula-zoeksites”, zegt Gonzalo del Pozo, CEO van de Mitula Group.

 

Kleding BV baat in 16 landen verticale vergelijkingssites uit. In Nederland functioneert het onder andere onder de naam Kleding.nl. In België gebruikt het de merknaam Fashiola. Die is ook aanwezig in landen als Denemarken, Duitsland, Spanje, Zwitserland en Frankrijk. Mitula hoopt met de overname vooral in Europa sneller te groeien.

 

Mitula werd in 2009 opgericht en heeft momenteel meer dan 100 digitale marktplaatsen in handen in 51 landen. Die marktplaatsen variëren van vastgoed naar auto’s en mode. "Het modesegment is belangrijk voor ons, omdat we graag willen verschuiven van 'clicks-leverancier' naar een bedrijf dat een meer constante inkomstenstroom voor haar partners kan genereren. Het modesegment is ingericht op het delen van provisie en dat sluit goed aan bij onze toekomstvisie”, verklaart Del Pozo de overname van Kleding BV.

 

Kleding.nl werd in 2012 gelanceerd en trok in 2013 de grenzen over met zusterbedrijf Fashiola. Op de zoekmachines zijn ongeveer 18 miljoen kledingstukken te vinden van meer dan 1.000 webshops. Het krijgt daarbij een percentage van elk kledingstuk dat via de site werd verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.