Kleertjes.com stopt met verkoop van bont

Kleertjes.com stopt met verkoop van bont

De Nederlandse webwinkel Kleertjes.com stopt per direct met de verkoop van kleding waarin dierenbont is verwerkt. Aanleiding is actie van dierenactivisten op de Facebook-pagina van het bedrijf.

'Bedankt, onze visie was niet de juiste'

De rel begon enkele dagen geleden toen Kleertjes.com afbeelden van de merken Airforce en Woolrich op de site plaatste, met kleding waarin bont is verwerkt. Dit leidde vrijwel direct tot kritische opmerkingen van consumenten over de opname van deze kleding in het assortiment. De onderneming stelde echter slechts de modetrends te volgen en louter producten te verkopen van gecertificeerd bont.

 

Daarop begon actiegroep Bont voor Dieren zich met de discussie te bemoeien en riep zijn leden op via Facebook te protesteren tegen de opname van het bont in het assortiment. Dit leidde tot zo veel posts op het Facebook-profiel van Kleertjes.com, dat de site nu besluit te stoppen met de verkoop van de bontproducten.

 

"Het is ons helder geworden dat onze visie ten aanzien van de commerciële verkoop van bont, al dan niet gecertificeerd, niet de juiste is. Wij bedanken een ieder voor het onder de aandacht brengen van deze kwestie en menen hiermee de juiste beslissing te hebben genomen", deelde Kleertjes.com, naar eigen zeggen de grootste online verkoper van kinderkleding in Nederland, mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top