Kleertjes.com stopt met verkoop van bont

Kleertjes.com stopt met verkoop van bont

De Nederlandse webwinkel Kleertjes.com stopt per direct met de verkoop van kleding waarin dierenbont is verwerkt. Aanleiding is actie van dierenactivisten op de Facebook-pagina van het bedrijf.

'Bedankt, onze visie was niet de juiste'

De rel begon enkele dagen geleden toen Kleertjes.com afbeelden van de merken Airforce en Woolrich op de site plaatste, met kleding waarin bont is verwerkt. Dit leidde vrijwel direct tot kritische opmerkingen van consumenten over de opname van deze kleding in het assortiment. De onderneming stelde echter slechts de modetrends te volgen en louter producten te verkopen van gecertificeerd bont.

 

Daarop begon actiegroep Bont voor Dieren zich met de discussie te bemoeien en riep zijn leden op via Facebook te protesteren tegen de opname van het bont in het assortiment. Dit leidde tot zo veel posts op het Facebook-profiel van Kleertjes.com, dat de site nu besluit te stoppen met de verkoop van de bontproducten.

 

"Het is ons helder geworden dat onze visie ten aanzien van de commerciële verkoop van bont, al dan niet gecertificeerd, niet de juiste is. Wij bedanken een ieder voor het onder de aandacht brengen van deze kwestie en menen hiermee de juiste beslissing te hebben genomen", deelde Kleertjes.com, naar eigen zeggen de grootste online verkoper van kinderkleding in Nederland, mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top