Kleertjes.com stopt met verkoop van bont

Kleertjes.com stopt met verkoop van bont

De Nederlandse webwinkel Kleertjes.com stopt per direct met de verkoop van kleding waarin dierenbont is verwerkt. Aanleiding is actie van dierenactivisten op de Facebook-pagina van het bedrijf.

'Bedankt, onze visie was niet de juiste'

De rel begon enkele dagen geleden toen Kleertjes.com afbeelden van de merken Airforce en Woolrich op de site plaatste, met kleding waarin bont is verwerkt. Dit leidde vrijwel direct tot kritische opmerkingen van consumenten over de opname van deze kleding in het assortiment. De onderneming stelde echter slechts de modetrends te volgen en louter producten te verkopen van gecertificeerd bont.

 

Daarop begon actiegroep Bont voor Dieren zich met de discussie te bemoeien en riep zijn leden op via Facebook te protesteren tegen de opname van het bont in het assortiment. Dit leidde tot zo veel posts op het Facebook-profiel van Kleertjes.com, dat de site nu besluit te stoppen met de verkoop van de bontproducten.

 

"Het is ons helder geworden dat onze visie ten aanzien van de commerciële verkoop van bont, al dan niet gecertificeerd, niet de juiste is. Wij bedanken een ieder voor het onder de aandacht brengen van deze kwestie en menen hiermee de juiste beslissing te hebben genomen", deelde Kleertjes.com, naar eigen zeggen de grootste online verkoper van kinderkleding in Nederland, mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top