Laatste tickets én nieuwe sprekers voor Omnichannel Congress | RetailDetail

Laatste tickets én nieuwe sprekers voor Omnichannel Congress

Laatste tickets én nieuwe sprekers voor Omnichannel Congress

Niet alleen zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar voor het Omnichannel Congress van RetailDetail op 4 februari, er zijn ook twee nieuwe sprekers aan het programma toegevoegd: Groep Heylen komt meer vertellen over logistiek in omnichannel retail.

 

Extra: Logistiek experten aan het woord

Het Omnichannel Congress 2016 van RetailDetail is uitverkocht. Maar goed nieuws voor wie nog geen tickets kon bemachtigen: gezien de grote vraag verhogen we de capaciteit én hebben we ook nog een inhoudelijke aanvulling in petto. Het logistieke traject van het congres krijgt er nog twee sprekers bij:

 

  • David Batens, Business Development Director Real Estate Belgium bij Groep Heylen. Groep Heylen (GH) is een private investeerder in logistieke distributiecentra in België en Nederland. Door de jaren heen bouwde de groep EDC’s, voor diverse logistieke partijen maar ook voor retailers, van waaruit e-commerce activiteiten werden ontplooid. 

    Vanuit deze knowhow zal Groep Heylen één en ander toelichten, zoals het type gebouwen dat zij realiseert, de technische kenmerken ervan en de ideale locaties om dergelijke activiteiten te ontplooien.

 

  • Roy Lenders, Eigenaar Topvitamins.nl, Lector Supply Chain Fontys University en Associate Partner Districon, zal het hebben over hoe e-commercebedrijven hun bottomline kunnen verbeteren met behulp van excellente logistiek. 

    De presentatie zal de recente resultaten toelichten van een kwalitatief onderzoek uitgevoerd door de expertgroep Inkoop & Supply Chain van ShoppingTomorrow, een initiatief van Thuiswinkel.org. Het onderzoek onderzocht de ‘best practices’ die pure-players en multi-channelorganisaties gebruiken in de Inkoop & Supply Chain-activiteiten om winstgevendheid te beïnvloeden.

 

De sprekes op het hoofdprogramma van het Omnichannel Congress 2016 zijn nadien niemand minder dan Arjen Schouten (Rituals), Jan Huysmans (bol.com), Max Wittrock (Mymuesli), Koen Elsen (Colruyt & Achilles Design) en Erik Cuypers (Maxeda). Die laatste is overigens recent genomineerd voor de award voor European CIO of the Year 2016. Een programma om niet te missen dus.

 

Wie er nog bij wil zijn, zal zich wel moeten haasten. Schrijf je dus nu snel in via retaildetail.be/events!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.