Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform | RetailDetail

Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform

Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform

Leapp heeft zijn nieuw e-commerceplatform in dienst gesteld. Een beter voorraadbeheer zorgt ervoor dat de consument online en offline steeds het real-time aanbod van refurbished Apple-toestellen ziet en zijn aankopen sneller ontvangt.

 

Ondersteuning van omnichannel-aanpak

Leapp verkoopt Apple-producten met kortingen die kunnen oplopen tot 70%.Het gaat om toestellen die door klanten werden omgeruild of die na een defect weer bedrijfsklaar werden gemaakt .

 

De verkoop gebeurt zowel online via webwinkels als offline via 17 fysieke verkooppunten in Nederland, België en Duitsland. Dat netwerk wordt trouwens verder uitgebreid. Eind dit jaar wil de keten 30 winkels hebben. Ook uitbreiden naar andere Europese landen maakt deel uit van het expansieplan.

 

Sinds zijn oprichting in 2011 kon Leapp de omzet elk jaar verdubbelen. “Dat betekent dat klanten ook steeds meer van je verwachten en volkomen terecht”, zegt oprichter en algemeen directeur Rogier van Camp. “Ons ERP-voorraadsysteem en e-commerceplatform waren echter niet langer geschikt voor deze groeiende volumes en versterkte ambities." 

 

Online shoppen wordt aantrekkelijker

Daarom stapte het bedrijf over op een nieuw platform, dat samen met het internetbureau Amsterdam Standard werd ontwikkeld. “De bedoeling was om uit te blinken in  omnichannel/crossborder-retailing. En dat is voor 90% geslaagd, 5% wordt hier in de komende dagen nog aan toegevoegd door allerlei kleine opmaakdingetjes goed te zetten, die pas na livegang de hoogste prioriteit krijgen. En de laatste 5% zullen we nooit helemaal realiseren, maar we zullen er blijven aan werken”, zegt automatiseringspecialist Jan Willem Boerhout.

 

Naast een fundamentele verandering achter de schermen, die tot meer efficiëntie moet leiden in de interne processen, is de webwinkel in een compleet vernieuwde huisstijl uitgevoerd. “Dit moet het online shoppen op Leapp ook leuker en makkelijker maken”, zegt Belgisch operationeel directeur Werner Bruyns.  
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Groei Alibaba boven verwachting

07/05/2018

De Chinese retailgroep Alibaba heeft beter dan verwachte kwartaalcijfers gepubliceerd. De omzet gaat door het dak, maar de winstcijfers staan wat onder druk als gevolg van hogere investeringen.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week haar internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.