Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo
Shutterstock

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Nederland en Duitsland, misschien België

Lidl heeft sinds kort zowel in Nederland, België als Duitsland een non-food webshop en lijkt nu op de proppen te komen met een distributiecentrum dat voor die drie landen dienst moet doen. Het project komt dan wel in Venlo, maar Lidl Nederland zegt zelf niets te maken te hebben met de bouw en wijst naar de hoofdzetel in Duitsland.

 

De keuze voor Venlo is dan ook niet toevallig, aangezien het vlak bij de Duitse en Belgische grens ligt. Bronnen spreken van leveringen in Oost-Nederland en een deel van Duitsland. Het is dus nog niet duidelijk of ook België bij het project wordt betrokken. Voorlopig worden de bestellingen uit België nog verzonden vanuit Duitsland.

 

Het nieuwe distributiecentrum komt er in twee fases van elk zeven hectare magazijnruimte. De eerste fase moet in de herfst van dit jaar klaar zijn, waarna er wordt gestart met de tweede fase. Er wordt daarbij gesproken van 300 tot 400 jobs in het magazijn, plus nog heel wat kantoorbanen.

 

Volgend jaar moet ook in Roosendaal een distributiecentrum voor e-commerce de deuren openen. Opnieuw vlakbij de Belgische grens dus. Dat krijgt een oppervlakte van zes hectare en zou plaats bieden aan 1.200 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Back to top