Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo | RetailDetail

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo
Shutterstock

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Nederland en Duitsland, misschien België

Lidl heeft sinds kort zowel in Nederland, België als Duitsland een non-food webshop en lijkt nu op de proppen te komen met een distributiecentrum dat voor die drie landen dienst moet doen. Het project komt dan wel in Venlo, maar Lidl Nederland zegt zelf niets te maken te hebben met de bouw en wijst naar de hoofdzetel in Duitsland.

 

De keuze voor Venlo is dan ook niet toevallig, aangezien het vlak bij de Duitse en Belgische grens ligt. Bronnen spreken van leveringen in Oost-Nederland en een deel van Duitsland. Het is dus nog niet duidelijk of ook België bij het project wordt betrokken. Voorlopig worden de bestellingen uit België nog verzonden vanuit Duitsland.

 

Het nieuwe distributiecentrum komt er in twee fases van elk zeven hectare magazijnruimte. De eerste fase moet in de herfst van dit jaar klaar zijn, waarna er wordt gestart met de tweede fase. Er wordt daarbij gesproken van 300 tot 400 jobs in het magazijn, plus nog heel wat kantoorbanen.

 

Volgend jaar moet ook in Roosendaal een distributiecentrum voor e-commerce de deuren openen. Opnieuw vlakbij de Belgische grens dus. Dat krijgt een oppervlakte van zes hectare en zou plaats bieden aan 1.200 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Back to top