Maaltijdboxen winnen aan populariteit | RetailDetail

Maaltijdboxen winnen aan populariteit

Maaltijdboxen winnen aan populariteit

Uit onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope blijkt dat één op tien Nederlanders al eens een maaltijdbox heeft besteld. Daarnaast toont nog eens één op vijf interesse in de boxen: vooral kleine huishoudens vinden het idee interessant.

 

Markt blijft groeien

In totaal heeft 11 procent van de Nederlanders al eens een maaltijdbox besteld, en daarvan blijft één derde maaltijdboxen bestellen. Vooral bij een- of tweepersoonsgezinnen zijn de boxen populair omwille van het gebruiksgemak, de variatie in maaltijden en inspiratie voor nieuwe recepten. Gebruikers kiezen meestal voor boxen met twee of drie maaltijden en willen graag dat de box op maandag wordt geleverd.

 

“Met de huidige herhaalaankopen en de interesse verwachten we dat deze jonge markt verder gaat groeien. Al zal het geen gemeengoed voor het merendeel van de huishoudens worden”, aldus Bart Roozen van Multiscope.

 

Hellofresh is veruit de bekendste maaltijdbox: liefst 82 procent van de ondervraagden zegt die aanbieder te kennen. Daarnaast doet de Allerhande Box van Albert Heijn het met 49 procent ook goed. Andere aanbieders zijn bij minder dan 20 procent van de bevolking bekend. Multiscope ondervroeg voor zijn onderzoek 1.000 Nederlanders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh

08/05/2018

Albert Heijn en Delhaize zetten verder in op maaltijdboxen: terwijl AH's Allerhande vanaf morgen tal van extra bestelmogelijkheden biedt, gaat Delhaize dozen van HelloFresh aanbieden. 

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.