Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015" | RetailDetail

Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015"

Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015"

(publireportage) E-commerce en e-mailmarketing zijn nauw met elkaar verbonden: verschillende webshops zetten e-mailmarketing met succes in. Benieuwd naar de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden?

Trends in e-commerce en e-mailmarketing 2015

Tal van webshops, groot en klein, maken graag gebruik van e-mailmarketing voor allerhande acties en types berichten. Niet alleen de reguliere productnieuwsbrief, maar ook allerlei campagnes zijn ideaal voor e-commerce en worden dagelijks ingezet, menen ze bij Mailplus.


Denk hierbij aan één van de bekendste e-mailcampagnes in e-commerce: de verlaten winkelwagen. Er valt altijd wat van de ‘verloren’ omzet terug te halen door iemand aan te bieden de inhoud van z’n winkelwagen alsnog af te rekenen.


Die campagne is een van de vele die (online) handelaars kunnen inzetten voor meer engagement, conversie en uiteindelijk omzet in de webshop. Andere campagnes die ook bijdragen aan het opbouwen van een gezonde klantrelatie zijn:

  • Welkomstmail voor nieuwe klanten en/of nieuwsbriefabonnees
  • Gerelateerde productenmail: ‘U heeft X besteld, misschien ook interesse in Y’
  • ‘Product review’-mail: laat klanten na productontvangst reviews schrijven
  • Verjaardagsmail: altijd leuk om mensen te feliciteren en een korting aan te bieden
  • Win-backmail: een klant die al een tijdje de webshop niet bezocht heeft, vragen om de webshop weer te bezoeken

 

Maar wat zijn nu de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden? In hun nieuwste whitepaper beschrijft Mailplus de trends in e-commerce en e-mailmarketing voor 2015 en geven de e-mailspecialisten tips hoe u ermee om kan gaan.


Download hier gratis de whitepaper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.