Marketingtopman Zalando verkast naar Peek & Cloppenburg

Marketingtopman Zalando verkast naar Peek & Cloppenburg

Chief marketing officer Christian Meermann heeft Zalando eind juni verlaten en is momenteel op wereldreis. Volgens de Duitse website Etailment zou hij nadien verkassen naar Peek & Cloppenburg, dat recentelijk zwaar in de online handel investeerde. Meermann wil zelf pas spreken wanneer hij terug is.

Zalando toch naar meer lokale marketingaanpak

Meermann werkte drie jaar voor Zalando. Hij was er verantwoordelijk voor alle nationale websites van de groep. Zijn taak bestond er dan ook in om de naamsbekendheid van de onderneming zo sterk mogelijk te verhogen en zoveel mogelijk omzet te draaien.


Bij Zalando wordt Meermann vervangen door de Zwitser Arne Schenker, die vorig jaar nog als marketing manager aan de slag was bij Procter & Gamble in zijn thuisland.


Zalando, dat in 2012 een omzet boekte van 1,2 miljard euro, maakt van de wijziging gebruik om zijn gecentraliseerde marketingaanpak om te gooien en toch meer te kiezen voor een lokale benadering van de markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top