Marktplaats opent outletstores voor A-merken

Marktplaats opent outletstores voor A-merken

De Nederlandse online handelssite Marktplaats.nl opent over twee weken een online outletwinkel, waar bekende merken een eigen winkel kunnen exploiteren om overtollige voorraad of restpartijen te verkopen. Neckermann, Philips en Telfort zijn de eerste drie bedrijven die deelnemen aan het project.

Grote vraag vanwege retailers en merken

Het is de bedoeling dat het aantal partners de komende periode verder gaat groeien, zegt hoofd media en partnerships van Marktplaats Zakelijk Joep Hutschemakers tegen Emerce: "We starten met deze drie partners, maar hebben de ambitie om de grootste online outlet van Nederland te worden."

 

"We merken dat retailers en merken zoeken naar een manier om los van de premiumkanalen restpartijen te verkopen, zonder dat dit ten koste gaat van de verkoop van nieuwe producten. Daarbij kenmerken Marktplaats-bezoekers zich door de hoge koopintentie en past de outlet perfect binnen ons DNA", zegt de Nederlandse eBay-dochter.

 

Voor de inrichting van de winkels wordt de techniek van het Admarktsysteem gebruikt, waardoor de A-merken zelf kunnen bepalen welke items er tegen welke prijs worden aangeboden. Marktplaats lijkt zich hiermee op de markt van de aanbieders van dagaanbiedingen te wagen, een categorie waarin het bedrijf zelf overigens ook actief is. Deze aanbieders worden nu vaak gebruikt door grote A-merken om overtollige voorraden alsnog kwijt te raken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top