Meer dan 10 miljoen Nederlanders kopen online | RetailDetail

Meer dan 10 miljoen Nederlanders kopen online

Meer dan 10 miljoen Nederlanders kopen online

In 2014 hebben 10,4 miljoen Nederlanders minstens één keer iets online gekocht: slechts 2 miljoen Nederlandse internetgebruikers hebben vorig jaar niets online gekocht, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek.

Reizen en kleding populair

Het zal dan ook niet verbazen dat de totale online omzet van de detailhandel vorig jaar met 11 procent is gestegen. Vooral reizen en kledij blijven populaire producten: twee op de drie frequente e-shoppers regelde vorig jaar een reis of kocht kleding online. Meer dan de helft kocht ook tickets voor evenementen. Grootste stijger waren de producten voor het huishouden, die steeg van 31 naar 39 procent. In geen enkele categorie was er een terugval.

 

De populairste betaalwijze bij de Nederlander is het internetbankieren: 92 procent zegt vorig jaar zo minstens een keertje betaald te hebben. 44 procent deed dat met de kredietkaart en bijna 30 procent contant of via overschrijving.

 

28 procent kocht trouwens ook minstens één keer een product in een andere EU-land, terwijl ook 20 procent buiten de EU kocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.