Meer dan helft Nederlanders gebruikt online kortingscodes | RetailDetail

Meer dan helft Nederlanders gebruikt online kortingscodes

Meer dan helft Nederlanders gebruikt online kortingscodes

Uit een onderzoek in opdracht van ActiePagina.nl blijkt dat ongeveer driekwart van de Nederlanders vorig jaar een kortingscode zou hebben gebruikt bij een online aankoop. Meer dan de helft zou ook extra producten kopen om meer korting te kunnen krijgen.

Prijzen vergelijken

32 procent van de Nederlandse online shoppers zegt zelfs een aankoop stop te zetten als blijkt dat ze een kortingscode niet kunnen invoeren. 35 procent stelt een aankoop uit tot een kortingscode beschikbaar is.

 

Daarnaast blijven Nederlanders ook prijzen vergelijken om geld te besparen. Driekwart zegt vorig jaar gewacht te hebben met een aankoop tot het product in de aanbieding stond, in 2013 was dat nog maar 47 procent. In 2013 stond 'minder kopen' nog in de top drie van manieren om te besparen, maar dat lijkt nu niet meer het geval.

 

"Onze jaarlijkse studie bevestigt dat steeds meer mensen de weg naar slim online shoppen weten te vinden en kortingscodes inzetten. Het past bij de tijdsgeest om via een gratis oplossing op toegankelijke wijze te besparen op online aankopen", aldus general manager Mike Lester, die uiteraard hoopt een graantje mee te pikken van die trend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.