Meer klachten over webwinkels dan stenen winkels

Meer klachten over webwinkels dan stenen winkels

Consumenten hebben bij ConsuWijzer voor het eerst meer klachten ingediend over webwinkels dan over traditionele winkels in de winkelstraat. In de eerste zes maanden van dit jaar ging 53 procent van de klachten bij de waakhond over online verkopers.

'Meer klachten wegens meer aankopen'

Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is het aantal klachten over webwinkels met 25 procent toegenomen. Consumenten klagen het meest over niet of te laat bezorgde bestellingen. Bij traditionele winkels wordt het meest geklaagd over problemen met de garantie en de levering van ondeugdelijke producten.

 

ConsuWijzer zelf denkt dat de groei van het aantal klachten over webwinkels van doen heeft met de nog steeds toenemende populariteit van webwinkelen en het aantal online retailers. De instantie raadt consumenten aan voor het doen van een aankoop de naam van de webwinkel door Google te halen om de ervaringen van andere consumenten te lezen. "Als het op fora klachten regent over een bepaalde webwinkel, moet je je afvragen of je daar wel wilt kopen", stelt Pauline Bijlenga als hoofd van ConsuWijzer in een advies.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top