Meer klachten over webwinkels dan stenen winkels | RetailDetail

Meer klachten over webwinkels dan stenen winkels

Meer klachten over webwinkels dan stenen winkels

Consumenten hebben bij ConsuWijzer voor het eerst meer klachten ingediend over webwinkels dan over traditionele winkels in de winkelstraat. In de eerste zes maanden van dit jaar ging 53 procent van de klachten bij de waakhond over online verkopers.

'Meer klachten wegens meer aankopen'

Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is het aantal klachten over webwinkels met 25 procent toegenomen. Consumenten klagen het meest over niet of te laat bezorgde bestellingen. Bij traditionele winkels wordt het meest geklaagd over problemen met de garantie en de levering van ondeugdelijke producten.

 

ConsuWijzer zelf denkt dat de groei van het aantal klachten over webwinkels van doen heeft met de nog steeds toenemende populariteit van webwinkelen en het aantal online retailers. De instantie raadt consumenten aan voor het doen van een aankoop de naam van de webwinkel door Google te halen om de ervaringen van andere consumenten te lezen. "Als het op fora klachten regent over een bepaalde webwinkel, moet je je afvragen of je daar wel wilt kopen", stelt Pauline Bijlenga als hoofd van ConsuWijzer in een advies.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.