Met 40.000 in de wachtrij voor de Bijenkorf-webshop | RetailDetail

Met 40.000 in de wachtrij voor de Bijenkorf-webshop

Met 40.000 in de wachtrij voor de Bijenkorf-webshop

De Bijenkorf posteert opnieuw een virtuele portier voor zijn webshop tijdens de Drie Dwaze Dagen, die vandaag van start zijn gegaan. Vanochtend leverde dat een wachtrij van ruim 37.000 mensen op, die meer dan twee uur moeten wachten om de webwinkel binnen te mogen.

Virtuele portier

De virtuele portier is ingehuurd om ervoor te zorgen dat iedere koopjesjager aan bod komt. Net als vorig jaar tijdens de Drie Dwaze Dagen moet hij voorkomen dat de site www.debijenkorf.nl overbelast raakt en laat daarom maar groepsgewijs klanten binnen om met korting te kopen. Daarmee speelt de webshop wel een belangrijk verkoopargument tegenover de fysieke winkels kwijt, namelijk het “wegvallen van de lange rijen aan de kassa”.

 

De Bijenkorf spreekt van een ‘sterke focus op online vernieuwing’ bij de Drie Dwaze Dagen van dit jaar, omdat bijna alle artikelen die tijdens deze dagen te koop zijn ook op de website te verkrijgen zijn. Voor het eerst kunnen klanten ook bestellen via de geoptimaliseerde mobiele site van de warenhuisketen en via de onlangs vernieuwde mobiele applicatie.

 

De Drie Dwaze Dagen zijn vandaag, vrijdag en zaterdag. Zondag is er dan nog een korting op alle artikelen die dan nog beschikbaar zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.