Met 40.000 in de wachtrij voor de Bijenkorf-webshop

Met 40.000 in de wachtrij voor de Bijenkorf-webshop

De Bijenkorf posteert opnieuw een virtuele portier voor zijn webshop tijdens de Drie Dwaze Dagen, die vandaag van start zijn gegaan. Vanochtend leverde dat een wachtrij van ruim 37.000 mensen op, die meer dan twee uur moeten wachten om de webwinkel binnen te mogen.

Virtuele portier

De virtuele portier is ingehuurd om ervoor te zorgen dat iedere koopjesjager aan bod komt. Net als vorig jaar tijdens de Drie Dwaze Dagen moet hij voorkomen dat de site www.debijenkorf.nl overbelast raakt en laat daarom maar groepsgewijs klanten binnen om met korting te kopen. Daarmee speelt de webshop wel een belangrijk verkoopargument tegenover de fysieke winkels kwijt, namelijk het “wegvallen van de lange rijen aan de kassa”.

 

De Bijenkorf spreekt van een ‘sterke focus op online vernieuwing’ bij de Drie Dwaze Dagen van dit jaar, omdat bijna alle artikelen die tijdens deze dagen te koop zijn ook op de website te verkrijgen zijn. Voor het eerst kunnen klanten ook bestellen via de geoptimaliseerde mobiele site van de warenhuisketen en via de onlangs vernieuwde mobiele applicatie.

 

De Drie Dwaze Dagen zijn vandaag, vrijdag en zaterdag. Zondag is er dan nog een korting op alle artikelen die dan nog beschikbaar zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top