Met 40.000 in de wachtrij voor de Bijenkorf-webshop

Met 40.000 in de wachtrij voor de Bijenkorf-webshop

De Bijenkorf posteert opnieuw een virtuele portier voor zijn webshop tijdens de Drie Dwaze Dagen, die vandaag van start zijn gegaan. Vanochtend leverde dat een wachtrij van ruim 37.000 mensen op, die meer dan twee uur moeten wachten om de webwinkel binnen te mogen.

Virtuele portier

De virtuele portier is ingehuurd om ervoor te zorgen dat iedere koopjesjager aan bod komt. Net als vorig jaar tijdens de Drie Dwaze Dagen moet hij voorkomen dat de site www.debijenkorf.nl overbelast raakt en laat daarom maar groepsgewijs klanten binnen om met korting te kopen. Daarmee speelt de webshop wel een belangrijk verkoopargument tegenover de fysieke winkels kwijt, namelijk het “wegvallen van de lange rijen aan de kassa”.

 

De Bijenkorf spreekt van een ‘sterke focus op online vernieuwing’ bij de Drie Dwaze Dagen van dit jaar, omdat bijna alle artikelen die tijdens deze dagen te koop zijn ook op de website te verkrijgen zijn. Voor het eerst kunnen klanten ook bestellen via de geoptimaliseerde mobiele site van de warenhuisketen en via de onlangs vernieuwde mobiele applicatie.

 

De Drie Dwaze Dagen zijn vandaag, vrijdag en zaterdag. Zondag is er dan nog een korting op alle artikelen die dan nog beschikbaar zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top