Metro neemt belang in Nederlands iBood

Metro neemt belang in Nederlands iBood

De Duitse retailgigant Metro heeft een minderheidsbelang genomen in de Nederlandse aanbieder van dagaanbiedingen iBood. De alliantie moet de internationaal opererende webwinkel nieuwe mogelijkheden geven om te groeien.

Dagaanbiedingen en flash sales

In 2011 was er al sprake van dat Metro-dochter Media-Saturn iBood helemaal zou overnemen, maar die transactie ketste toen op het laatste moment af.  iBood beschikt over een enorme database met adressen in verschillende landen, die iedere dag een speciale dagaanbieding gemaild krijgen. Dit betreft veelal elektronica, maar inmiddels zijn er ook aanbiedingen op het gebied van wonen en persoonlijke verzorging. Daarnaast zijn er regelmatig zogenoemde iBood-hunts, waarbij aanbiedingen elkaar snel opvolgen en met extra korting worden verkocht.

 

Topman Joran Prinssen ziet in het vakblad Twinkle verschillende mogelijkheden om de groei te versnellen in samenwerking met Metro: "Zo kunnen we bijvoorbeeld klanten straks de mogelijkheid gaan bieden om hun bestellingen op te halen bij een vestiging van de Media Markt of Saturn. Daarnaast kunnen we gebruikmaken van het enorme productassortiment van de Metro Group voor onze dagelijkse aanbiedingen."

 

De groei moet vooral gaat plaatsvinden in de bestaande markten in de Benelux, Duitsland en Polen; nieuwe landen staan niet op het programma. De onderneming komt binnenkort wel met een vernieuwde website en een vernieuwd winkelwagentje waarmee klanten verschillende producten in één keer kunnen afrekenen. Hoe groot het belang van Metro in iBood is, is niet bekendgemaakt.

Tags: