Metro neemt belang in Nederlands iBood | RetailDetail

Metro neemt belang in Nederlands iBood

Metro neemt belang in Nederlands iBood

De Duitse retailgigant Metro heeft een minderheidsbelang genomen in de Nederlandse aanbieder van dagaanbiedingen iBood. De alliantie moet de internationaal opererende webwinkel nieuwe mogelijkheden geven om te groeien.

Dagaanbiedingen en flash sales

In 2011 was er al sprake van dat Metro-dochter Media-Saturn iBood helemaal zou overnemen, maar die transactie ketste toen op het laatste moment af.  iBood beschikt over een enorme database met adressen in verschillende landen, die iedere dag een speciale dagaanbieding gemaild krijgen. Dit betreft veelal elektronica, maar inmiddels zijn er ook aanbiedingen op het gebied van wonen en persoonlijke verzorging. Daarnaast zijn er regelmatig zogenoemde iBood-hunts, waarbij aanbiedingen elkaar snel opvolgen en met extra korting worden verkocht.

 

Topman Joran Prinssen ziet in het vakblad Twinkle verschillende mogelijkheden om de groei te versnellen in samenwerking met Metro: "Zo kunnen we bijvoorbeeld klanten straks de mogelijkheid gaan bieden om hun bestellingen op te halen bij een vestiging van de Media Markt of Saturn. Daarnaast kunnen we gebruikmaken van het enorme productassortiment van de Metro Group voor onze dagelijkse aanbiedingen."

 

De groei moet vooral gaat plaatsvinden in de bestaande markten in de Benelux, Duitsland en Polen; nieuwe landen staan niet op het programma. De onderneming komt binnenkort wel met een vernieuwde website en een vernieuwd winkelwagentje waarmee klanten verschillende producten in één keer kunnen afrekenen. Hoe groot het belang van Metro in iBood is, is niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.