Miele verkoopt rechtstreeks aan consument

Miele verkoopt rechtstreeks aan consument
Elektronicafabrikant Miele is in Nederland begonnen met rechtstreekse verkoop aan consumenten. Het Duitse bedrijf maakt daarvoor gebruik van het platform van de nieuwste Ahold-aanwinst Bol.com.

De online retailer lanceerde enige tijd geleden Bol.com Plaza, waarvan derden gebruik kunnen maken. Volgens Emerce.nl opende Miele de account vorige maand, terwijl de eerste beoordelingen van consumenten twee weken geleden op de site verschenen. Vermoedelijk betreft het een proef van Miele, waarbij 24 verschillende producten te koop zijn, vooral stofzuigers.

 

Onderzoek van IMnetworks en GfK toonde eind vorig jaar al aan dat consumenten steeds vaker fabrikanten direct benaderen om zich te informeren over producten of om deze daadwerkelijk aan te schaffen. Door rechtstreeks te verkopen aan consumenten halen fabrikanten bovendien een schakel uit de markt, waardoor de marge potentieel beter kan zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top