Miele verkoopt rechtstreeks aan consument | RetailDetail

Miele verkoopt rechtstreeks aan consument

Miele verkoopt rechtstreeks aan consument
Elektronicafabrikant Miele is in Nederland begonnen met rechtstreekse verkoop aan consumenten. Het Duitse bedrijf maakt daarvoor gebruik van het platform van de nieuwste Ahold-aanwinst Bol.com.

De online retailer lanceerde enige tijd geleden Bol.com Plaza, waarvan derden gebruik kunnen maken. Volgens Emerce.nl opende Miele de account vorige maand, terwijl de eerste beoordelingen van consumenten twee weken geleden op de site verschenen. Vermoedelijk betreft het een proef van Miele, waarbij 24 verschillende producten te koop zijn, vooral stofzuigers.

 

Onderzoek van IMnetworks en GfK toonde eind vorig jaar al aan dat consumenten steeds vaker fabrikanten direct benaderen om zich te informeren over producten of om deze daadwerkelijk aan te schaffen. Door rechtstreeks te verkopen aan consumenten halen fabrikanten bovendien een schakel uit de markt, waardoor de marge potentieel beter kan zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.

Retail belangrijkste groeimotor voor Artificiële Intelligentie

29/03/2018

Retailbedrijven zullen dit jaar omgerekend een slordige 2,76 miljard euro investeren in Artificiële Intelligentie. Daarmee zijn ze volgens onderzoeksbureau IDC de grootste motor van AI wereldwijd, nog vóór de banksector.