Miele verkoopt rechtstreeks aan consument | RetailDetail

Miele verkoopt rechtstreeks aan consument

Miele verkoopt rechtstreeks aan consument
Elektronicafabrikant Miele is in Nederland begonnen met rechtstreekse verkoop aan consumenten. Het Duitse bedrijf maakt daarvoor gebruik van het platform van de nieuwste Ahold-aanwinst Bol.com.

De online retailer lanceerde enige tijd geleden Bol.com Plaza, waarvan derden gebruik kunnen maken. Volgens Emerce.nl opende Miele de account vorige maand, terwijl de eerste beoordelingen van consumenten twee weken geleden op de site verschenen. Vermoedelijk betreft het een proef van Miele, waarbij 24 verschillende producten te koop zijn, vooral stofzuigers.

 

Onderzoek van IMnetworks en GfK toonde eind vorig jaar al aan dat consumenten steeds vaker fabrikanten direct benaderen om zich te informeren over producten of om deze daadwerkelijk aan te schaffen. Door rechtstreeks te verkopen aan consumenten halen fabrikanten bovendien een schakel uit de markt, waardoor de marge potentieel beter kan zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top