Miele verkoopt rechtstreeks aan consument

Miele verkoopt rechtstreeks aan consument
Elektronicafabrikant Miele is in Nederland begonnen met rechtstreekse verkoop aan consumenten. Het Duitse bedrijf maakt daarvoor gebruik van het platform van de nieuwste Ahold-aanwinst Bol.com.

De online retailer lanceerde enige tijd geleden Bol.com Plaza, waarvan derden gebruik kunnen maken. Volgens Emerce.nl opende Miele de account vorige maand, terwijl de eerste beoordelingen van consumenten twee weken geleden op de site verschenen. Vermoedelijk betreft het een proef van Miele, waarbij 24 verschillende producten te koop zijn, vooral stofzuigers.

 

Onderzoek van IMnetworks en GfK toonde eind vorig jaar al aan dat consumenten steeds vaker fabrikanten direct benaderen om zich te informeren over producten of om deze daadwerkelijk aan te schaffen. Door rechtstreeks te verkopen aan consumenten halen fabrikanten bovendien een schakel uit de markt, waardoor de marge potentieel beter kan zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top