Minder pakjes te laat bezorgd voor feestdagen | RetailDetail

Minder pakjes te laat bezorgd voor feestdagen

Minder pakjes te laat bezorgd voor feestdagen

Dit jaar zijn er ongeveer 460.000 pakjes te laat bezorgd voor Kerstmis of Sinterklaas in Nederland. Dat zijn er net iets minder dan een jaar eerder, toen 475.000 pakjes te laat waren. Dat blijkt uit een onderzoek van Q&A Research.

Klanten tevreden

Tijdens de sinterklaasperiode werd 5 procent van de pakjes te laat geleverd. Dat is evenveel als in 2014. In één derde van de gevallen ging het daarbij wel over speelgoed. Tijdens Kerstmis werd 6 procent te laat geleverd. Dat is beter dan een jaar geleden, toen 7 procent niet op tijd onder de kerstboom kon.


"Kerstmis viel later in de week en dat was gunstig voor de internetwinkels. De meeste bestellingen worden namelijk gedaan op zondag en maandag. Op donderdagavond was het kerstavond, dus hadden de webwinkels een dagje langer om te bezorgen dan bij kerst 2014", stelt Q&A directeur, Frank Quix.


Volgens Quix is de consument over het algemeen wel tevreden over de online winkels. "Vorige keer was 50 procent van de ondervraagden tevreden over hoe het ging met internet - gemak, het kunnen bestellen, het thuis ontvangen - nu zegt 88 procent dat." Slechts vier procent zegt terug naar de fysieke winkel te zullen gaan na een te late bezorging. De voorbije jaren was dat nog 10 tot 12 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.