42 procent heeft app
Nadat Rabobank en ING in januari al de magische grens van één miljoen unieke gebruikers haalden, heeft nu ook ABN Amro zich bij dat selecte groepje gehesen. Dat is een fikse stijging, want in januari bereikte de bank nog maar 760.000 klanten. De cijfers tonen aan dat na internetbankieren, meer en meer klanten zich ook veilig voelen bij mobiel bankieren.
Volgens Telecompaper had begin dit jaar 42 procent van de smartphonegebruikers een app voor mobiel bankieren op zijn smartphone geïnstalleerd. Dat percentage is sindsdien hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar gestegen.
Bezoeken bankkantoor lopen terug
Het verhoogde gebruik van de apps sluiten volgens ABN volledig aan bij de trend van het online bankieren. De bank ziet dan ook dat het aantal bezoeken bij de bankkantoren flink teruglopen: intussen gebeurt al het merendeel van de bankverrichtingen online, of zelfs onderweg via de smartphone.
Vanwege het succes van de app voor mobiel bankieren heeft ABN Amro besloten om de Saldo App, waarmee klanten hun saldo kunnen bekijken, uit de virtuele rekken te halen. De bank vindt dat ze haar klanten op voldoende andere manieren informeert.