Mobiel internetgebruik groeit fors door

Mobiel internetgebruik groeit fors door
Het gebruik van internet op smartphones en tablets blijft explosief groeien in Nederland. Zes op de tien internetters hebben in de afgelopen maanden gebruik gemaakt van mobiele apparatuur om te internetten, een jaar geleden lag dat percentage nog op 50 procent.

Vooral jongeren surfen mobiel

Vooral jongeren van 12 tot 25 jaar zijn steeds vaker mobiel aan het internetten: intussen is liefst 86 procent van deze groep online via smartphone of tablet. In 2007 lag dit percentage nog maar op 21 procent. Ook in andere leeftijdsgroepen neemt het gebruik van mobiel internet explosief toe: zelfs van de groep 64 tot 75-jarigen is intussen 21 procent hiermee bezig, weet het Centraal Bureau voor de Statistiek.

 

Het winkelen via de mobiele telefoon is echter nog niet populair: gebruikers van mobiel internet zijn vooral bezig met e-mail, online nieuws lezen, deelname aan sociale netwerken en het spelen van spelletjes.

 

Vier op de tien internetters gebruiken geen mobiele apparatuur: 73 procent van hen geeft aan internet buiten huis of werk niet nodig te hebben. Hoge kosten wordt in 16 procent van de gevallen genoemd als reden om niet mobiel online te gaan. De groep internetters omvat in Nederland intussen 96 procent van de bevolking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top