Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter
Shutterstock

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Sterke groei EBITDA

De omzet van Yoox-Net-a-Porter steeg in de eerste helft van 2017 met 15,3% naar 1 miljard euro. Op organische wijze was er zelfs sprake van een omzetgroei van 19,5%. Dat was binnen de verwachtingen van de analisten. In het tweede kwartaal was de organische groei zelfs nog iets sterker met 20,2%. De snelste groei kwam er in de regio Azië-Pacific, dat twee keer zo snel groeide als dichtste achtervolger Noord-Amerika.

 

De EBITDA steeg voor de eerste zes maanden met 28% naar 98 miljoen euro, waarmee het bedrijf het beduidend beter deed dan de verwachtingen van 90 miljoen euro.

 

Beduidend meer bezoekers

In de eerste helft van het jaar kreeg Yoox-Net-a-Porter 394,1 miljoen bezoekers over de vloer, tegenover 342,7 miljoen een jaar eerder. Die plaatsten 4,5 miljoen bestellingen, een jaar eerder waren dat er nog maar 3,9 miljoen. Bovendien steeg de gemiddelde waarde van een bestelling van 335 euro naar 345 euro.

 

Die sterke cijfers kan Yoox-Net-a-Porter voor een groot stuk toeschrijven aan de focus op mobiele apparaten. Daardoor is het aandeel van mobiel voor het eerst groter geworden dan dat van de pc en vertegenwoordigt het nu meer dan de helft van de omzet. “We hebben besloten om een bedrijf te worden met een focus op mobiel, en we verwachten dat het percentage nog elke week zal groeien”, zegt CEO Federico Marchetti.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top