Mooie omzetstijging voor Yoox-Net-a-Porter

Mooie omzetstijging voor Yoox-Net-a-Porter

Mooie omzetstijging voor Yoox-Net-a-Porter

De online luxeretailer Yoox-Net-a-Porter heeft in de eerste helft van het jaar zijn omzet met bijna 16 procent de hoogte in gejaagd. Ook de winst ging met meer dan 15 procent de hoogte in ten opzichte van een jaar eerder.

Groeiend aantal klanten

De totale omzet van de fusiegroep kwam in de eerste zes maanden van 2016 uit op 897 miljoen euro, goed voor een groei van 15,8 procent. In het tweede kwartaal werd een omzet van 450,8 miljoen euro gehaald, wat een groei betekende van 17 procent.

 

De aangepaste nettowinst steeg in de eerste helft van 2016 dan weer met 15,2 procent naar 37 miljoen euro. Yoox-Net-a-Porter heeft momenteel 28 miljoen unieke bezoekers per maand. Ook dat is een flinke stap voorwaarts. Een jaar geleden waren dat er nog maar 26,15 miljoen. De groep heeft momenteel 2,6 miljoen actieve klanten, ten opzichte van 2,3 miljoen een jaar eerder.

 

Het aantal bestellingen steeg de afgelopen zes maanden naar 3,9 miljoen, komende van 3,3 miljoen een jaar eerder. De gemiddelde waarde van een bestellingen daalde wel van 354 euro naar 335 euro.

 

Alle cijfers van het huidige jaar worden vergeleken met pro-forma cijfers van een jaar eerder, omdat er toen nog geen sprake was van de fusie tussen Yoox en Net-a-Porter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Opnieuw minder kwartaalwinst voor H&M Group

28/06/2018

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz, de groep boven modeketens als H&M, COS, Monki of nog &Other Stories, ziet zijn winst nu al voor het vierde kwartaal op een rij lager uitkomen dan gedacht.

Hema groeit online en in Duitsland

28/06/2018

Hema boekte betere resultaten in het eerste kwartaal, onder andere dankzij een sterke groei online. De winkelketen zet zijn groeistrategie verder en wil de expansie in Duitsland versnellen.