Mooie omzetstijging voor Yoox-Net-a-Porter

Mooie omzetstijging voor Yoox-Net-a-Porter

Mooie omzetstijging voor Yoox-Net-a-Porter

De online luxeretailer Yoox-Net-a-Porter heeft in de eerste helft van het jaar zijn omzet met bijna 16 procent de hoogte in gejaagd. Ook de winst ging met meer dan 15 procent de hoogte in ten opzichte van een jaar eerder.

Groeiend aantal klanten

De totale omzet van de fusiegroep kwam in de eerste zes maanden van 2016 uit op 897 miljoen euro, goed voor een groei van 15,8 procent. In het tweede kwartaal werd een omzet van 450,8 miljoen euro gehaald, wat een groei betekende van 17 procent.

 

De aangepaste nettowinst steeg in de eerste helft van 2016 dan weer met 15,2 procent naar 37 miljoen euro. Yoox-Net-a-Porter heeft momenteel 28 miljoen unieke bezoekers per maand. Ook dat is een flinke stap voorwaarts. Een jaar geleden waren dat er nog maar 26,15 miljoen. De groep heeft momenteel 2,6 miljoen actieve klanten, ten opzichte van 2,3 miljoen een jaar eerder.

 

Het aantal bestellingen steeg de afgelopen zes maanden naar 3,9 miljoen, komende van 3,3 miljoen een jaar eerder. De gemiddelde waarde van een bestellingen daalde wel van 354 euro naar 335 euro.

 

Alle cijfers van het huidige jaar worden vergeleken met pro-forma cijfers van een jaar eerder, omdat er toen nog geen sprake was van de fusie tussen Yoox en Net-a-Porter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.