Multimediale campagne Ikea slaat aan | RetailDetail

Multimediale campagne Ikea slaat aan

Multimediale campagne Ikea slaat aan
De uitgifte van de nieuwe catalogus van Ikea als mobiele app met agumented reality is een succes. De bijbehorende mobiele reclamcampagne slaat in Nederland goed aan.Dat meldt Emerce op zijn website. Het mediabureau van Ikea slaagt erin met een interactieve layer twaalf procent van de mobiele surfers te verleiden om door te klikken naar de app store van iTunes. Dat is drie keer zoveel als het marktgemiddelde van ongeveer vier procent. De layer wordt voorafgegaan door een reclameuiting van een half telefoonscherm. Van daaruit wordt door 2,9 procent doorgeklikt, een getal dat iets boven het gemiddelde ligt.

Het is niet duidelijk hoeveel gebruikers ook daadwerkelijk de app hebben gedownload, wel staat deze sinds de lancering voortdurend in de topvier van de rubriek Lifestyle binnen de digitale winkel van Apple. De cijfers zijn bekendgemaakt door mediabureau MEC, dat zich baseert op metingen van Adrime. Planner Josine Karsten zegt ook op andere manieren voordelen te zien van de digitale campagne. “We zien ook een positieve stijging in mobiele zoekopdrachten voor IKEA en diens producten. Vanaf de introductie is het aantal zoekopdrachten op een mobiele device gestegen met twaalf procent.”
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.