Multimediale campagne Ikea slaat aan

Multimediale campagne Ikea slaat aan
De uitgifte van de nieuwe catalogus van Ikea als mobiele app met agumented reality is een succes. De bijbehorende mobiele reclamcampagne slaat in Nederland goed aan.Dat meldt Emerce op zijn website. Het mediabureau van Ikea slaagt erin met een interactieve layer twaalf procent van de mobiele surfers te verleiden om door te klikken naar de app store van iTunes. Dat is drie keer zoveel als het marktgemiddelde van ongeveer vier procent. De layer wordt voorafgegaan door een reclameuiting van een half telefoonscherm. Van daaruit wordt door 2,9 procent doorgeklikt, een getal dat iets boven het gemiddelde ligt.

Het is niet duidelijk hoeveel gebruikers ook daadwerkelijk de app hebben gedownload, wel staat deze sinds de lancering voortdurend in de topvier van de rubriek Lifestyle binnen de digitale winkel van Apple. De cijfers zijn bekendgemaakt door mediabureau MEC, dat zich baseert op metingen van Adrime. Planner Josine Karsten zegt ook op andere manieren voordelen te zien van de digitale campagne. “We zien ook een positieve stijging in mobiele zoekopdrachten voor IKEA en diens producten. Vanaf de introductie is het aantal zoekopdrachten op een mobiele device gestegen met twaalf procent.”
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top