Multimediale campagne Ikea slaat aan

Multimediale campagne Ikea slaat aan
De uitgifte van de nieuwe catalogus van Ikea als mobiele app met agumented reality is een succes. De bijbehorende mobiele reclamcampagne slaat in Nederland goed aan.Dat meldt Emerce op zijn website. Het mediabureau van Ikea slaagt erin met een interactieve layer twaalf procent van de mobiele surfers te verleiden om door te klikken naar de app store van iTunes. Dat is drie keer zoveel als het marktgemiddelde van ongeveer vier procent. De layer wordt voorafgegaan door een reclameuiting van een half telefoonscherm. Van daaruit wordt door 2,9 procent doorgeklikt, een getal dat iets boven het gemiddelde ligt.

Het is niet duidelijk hoeveel gebruikers ook daadwerkelijk de app hebben gedownload, wel staat deze sinds de lancering voortdurend in de topvier van de rubriek Lifestyle binnen de digitale winkel van Apple. De cijfers zijn bekendgemaakt door mediabureau MEC, dat zich baseert op metingen van Adrime. Planner Josine Karsten zegt ook op andere manieren voordelen te zien van de digitale campagne. “We zien ook een positieve stijging in mobiele zoekopdrachten voor IKEA en diens producten. Vanaf de introductie is het aantal zoekopdrachten op een mobiele device gestegen met twaalf procent.”
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top