Multimediale campagne Ikea slaat aan

Multimediale campagne Ikea slaat aan
De uitgifte van de nieuwe catalogus van Ikea als mobiele app met agumented reality is een succes. De bijbehorende mobiele reclamcampagne slaat in Nederland goed aan.Dat meldt Emerce op zijn website. Het mediabureau van Ikea slaagt erin met een interactieve layer twaalf procent van de mobiele surfers te verleiden om door te klikken naar de app store van iTunes. Dat is drie keer zoveel als het marktgemiddelde van ongeveer vier procent. De layer wordt voorafgegaan door een reclameuiting van een half telefoonscherm. Van daaruit wordt door 2,9 procent doorgeklikt, een getal dat iets boven het gemiddelde ligt.

Het is niet duidelijk hoeveel gebruikers ook daadwerkelijk de app hebben gedownload, wel staat deze sinds de lancering voortdurend in de topvier van de rubriek Lifestyle binnen de digitale winkel van Apple. De cijfers zijn bekendgemaakt door mediabureau MEC, dat zich baseert op metingen van Adrime. Planner Josine Karsten zegt ook op andere manieren voordelen te zien van de digitale campagne. “We zien ook een positieve stijging in mobiele zoekopdrachten voor IKEA en diens producten. Vanaf de introductie is het aantal zoekopdrachten op een mobiele device gestegen met twaalf procent.”
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top