Neckermann herroept beslissing Xbox One

Neckermann herroept beslissing Xbox One

Webwarenhuis Neckermann.com gaat alsnog proberen klanten een Xbox One te leveren voor de bijzondere prijs van 349 euro. Normaal kost deze nieuwste generatie spelcomputer consumenten 499 euro, maar bij het online plaatsen van de aanbieding ging er vermoedelijk ies mis.

Overduidelijke fout of niet?

Enkele weken geleden ontstond ophef rond de verkoop van de spelconsole nadat de onderneming, vermoedelijk per abuis, de Xbox One voor de speciale prijs op de site plaatste. Dit nieuws ging snel rond en een aantal consumenten bestelde de spelcomputer die pas over geruime tijd in Nederland daadwerkelijk leverbaar wordt. Neckermann op zijn beurt ontbond de koopovereenkomst met een beroep op de algemene voorwaarden, waarin een voorbehoud wordt gemaakt voor zetfouten.

 

Dit schoot in het verkeerde keelgat bij de Consumentenbond, die in actie kwam na klachten van leden. Volgens de Nederlandse wet is het alleen toegestaan de koopovereenkomst te ontbinden wanneer sprake is van een overduidelijke fout. Dat zou hier niet het geval zijn en de bond riep Neckermann.com dan ook op het apparaat alsnog te leveren voor de aangegeven prijs.

 

Neckermann heeft nu gezegd dit in ieder geval te gaan proberen. Vanwege de lange levertijd krijgen klanten die al betaald hebben voorlopig hun geld terug. Mocht het Neckermann niet lukken te leveren, dan ontvangen kopers een tegoedbon van 35 euro om te kunnen shoppen bij het warenhuis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top