Neckermann herroept beslissing Xbox One | RetailDetail

Neckermann herroept beslissing Xbox One

Neckermann herroept beslissing Xbox One

Webwarenhuis Neckermann.com gaat alsnog proberen klanten een Xbox One te leveren voor de bijzondere prijs van 349 euro. Normaal kost deze nieuwste generatie spelcomputer consumenten 499 euro, maar bij het online plaatsen van de aanbieding ging er vermoedelijk ies mis.

Overduidelijke fout of niet?

Enkele weken geleden ontstond ophef rond de verkoop van de spelconsole nadat de onderneming, vermoedelijk per abuis, de Xbox One voor de speciale prijs op de site plaatste. Dit nieuws ging snel rond en een aantal consumenten bestelde de spelcomputer die pas over geruime tijd in Nederland daadwerkelijk leverbaar wordt. Neckermann op zijn beurt ontbond de koopovereenkomst met een beroep op de algemene voorwaarden, waarin een voorbehoud wordt gemaakt voor zetfouten.

 

Dit schoot in het verkeerde keelgat bij de Consumentenbond, die in actie kwam na klachten van leden. Volgens de Nederlandse wet is het alleen toegestaan de koopovereenkomst te ontbinden wanneer sprake is van een overduidelijke fout. Dat zou hier niet het geval zijn en de bond riep Neckermann.com dan ook op het apparaat alsnog te leveren voor de aangegeven prijs.

 

Neckermann heeft nu gezegd dit in ieder geval te gaan proberen. Vanwege de lange levertijd krijgen klanten die al betaald hebben voorlopig hun geld terug. Mocht het Neckermann niet lukken te leveren, dan ontvangen kopers een tegoedbon van 35 euro om te kunnen shoppen bij het warenhuis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top