Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels

Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels

QR-codes worden steeds populairder bij retailers, en niet alleen bij flitsende jongerenmerken. Zo opent deze week El Asira, een Arabisch merk met sensuele producten, voor Valentijn 101 'tijdelijke webwinkels' via QR-codes op Nederlandse abri's.

'QR-winkels kunnen nog beter'

Een virtuele winkel laat producten zien op abri's in bushokjes of treinstations, maar soms ook in magazines, huis-aan-huis bladen en op de producten zelf. Door de code te scannen (wat met elke smartphone eenvoudig kan), kunnen klanten direct een bestelling plaatsen en deze de volgende dag al in huis hebben.

 

Het nieuwste project van dat soort komt van schoonheidsmiddelenmerk El Asira: "We merken dat in veel van de huidige campagnes die gebruik maken van QR-codes de echte shopping experience niet of onvoldoende aanwezig is: ze geven alleen informatie. Met onze actie brengen we mobiliteit, gemak én beleving op een relevante manier bij elkaar", vertelt Abdelaziz Aouragh, de Nederlandse oprichter en CEO van El Asira.

 

Als het project van 101 abri's voor zijn valentijnsactie een succes is, wil El Asira het netwerk van QR-shops wereldwijd uitbreiden. Het merk noemt daarbij het getal 1001, als verwijzing naar een van de bekendste Arabische verhalenbundels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top