Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels

Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels

QR-codes worden steeds populairder bij retailers, en niet alleen bij flitsende jongerenmerken. Zo opent deze week El Asira, een Arabisch merk met sensuele producten, voor Valentijn 101 'tijdelijke webwinkels' via QR-codes op Nederlandse abri's.

'QR-winkels kunnen nog beter'

Een virtuele winkel laat producten zien op abri's in bushokjes of treinstations, maar soms ook in magazines, huis-aan-huis bladen en op de producten zelf. Door de code te scannen (wat met elke smartphone eenvoudig kan), kunnen klanten direct een bestelling plaatsen en deze de volgende dag al in huis hebben.

 

Het nieuwste project van dat soort komt van schoonheidsmiddelenmerk El Asira: "We merken dat in veel van de huidige campagnes die gebruik maken van QR-codes de echte shopping experience niet of onvoldoende aanwezig is: ze geven alleen informatie. Met onze actie brengen we mobiliteit, gemak én beleving op een relevante manier bij elkaar", vertelt Abdelaziz Aouragh, de Nederlandse oprichter en CEO van El Asira.

 

Als het project van 101 abri's voor zijn valentijnsactie een succes is, wil El Asira het netwerk van QR-shops wereldwijd uitbreiden. Het merk noemt daarbij het getal 1001, als verwijzing naar een van de bekendste Arabische verhalenbundels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top