Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels | RetailDetail

Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels

Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels

QR-codes worden steeds populairder bij retailers, en niet alleen bij flitsende jongerenmerken. Zo opent deze week El Asira, een Arabisch merk met sensuele producten, voor Valentijn 101 'tijdelijke webwinkels' via QR-codes op Nederlandse abri's.

'QR-winkels kunnen nog beter'

Een virtuele winkel laat producten zien op abri's in bushokjes of treinstations, maar soms ook in magazines, huis-aan-huis bladen en op de producten zelf. Door de code te scannen (wat met elke smartphone eenvoudig kan), kunnen klanten direct een bestelling plaatsen en deze de volgende dag al in huis hebben.

 

Het nieuwste project van dat soort komt van schoonheidsmiddelenmerk El Asira: "We merken dat in veel van de huidige campagnes die gebruik maken van QR-codes de echte shopping experience niet of onvoldoende aanwezig is: ze geven alleen informatie. Met onze actie brengen we mobiliteit, gemak én beleving op een relevante manier bij elkaar", vertelt Abdelaziz Aouragh, de Nederlandse oprichter en CEO van El Asira.

 

Als het project van 101 abri's voor zijn valentijnsactie een succes is, wil El Asira het netwerk van QR-shops wereldwijd uitbreiden. Het merk noemt daarbij het getal 1001, als verwijzing naar een van de bekendste Arabische verhalenbundels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.