Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels

Nederlands-Arabische schoonheidsketen start virtuele valentijnswinkels

QR-codes worden steeds populairder bij retailers, en niet alleen bij flitsende jongerenmerken. Zo opent deze week El Asira, een Arabisch merk met sensuele producten, voor Valentijn 101 'tijdelijke webwinkels' via QR-codes op Nederlandse abri's.

'QR-winkels kunnen nog beter'

Een virtuele winkel laat producten zien op abri's in bushokjes of treinstations, maar soms ook in magazines, huis-aan-huis bladen en op de producten zelf. Door de code te scannen (wat met elke smartphone eenvoudig kan), kunnen klanten direct een bestelling plaatsen en deze de volgende dag al in huis hebben.

 

Het nieuwste project van dat soort komt van schoonheidsmiddelenmerk El Asira: "We merken dat in veel van de huidige campagnes die gebruik maken van QR-codes de echte shopping experience niet of onvoldoende aanwezig is: ze geven alleen informatie. Met onze actie brengen we mobiliteit, gemak én beleving op een relevante manier bij elkaar", vertelt Abdelaziz Aouragh, de Nederlandse oprichter en CEO van El Asira.

 

Als het project van 101 abri's voor zijn valentijnsactie een succes is, wil El Asira het netwerk van QR-shops wereldwijd uitbreiden. Het merk noemt daarbij het getal 1001, als verwijzing naar een van de bekendste Arabische verhalenbundels.

Tags: