Nelson Schoenen installeert omnichannelkassa’s | RetailDetail

Nelson Schoenen installeert omnichannelkassa’s

Nelson Schoenen installeert omnichannelkassa’s

Nelson Schoenen, dat de winkelformules Nelson en Ecco beheert, heeft een nieuw mobiel kassa- en betaalsysteem in gebruik genomen, dat het eenvoudiger moet maken voor de retailer om omnichannel te werken.

"Nee-verkopen tot minimum herleiden"

De nieuwe kassa's werken met mobiele toestellen die ook over de mogelijkheid beschikken om mobiel te betalen. Werknemers kunnen er vrij mee rondlopen in de winkels of ze kunnen op strategische plekken in de winkels worden geplaatst.


Dankzij de mobiele apparaten kunnen de werknemers ook onmiddellijk de voorraad van een product in de winkel nagaan. Indien iets niet meer voorradig is, kan het steeds besteld worden via de webshop, waarna het de volgende dag aan huis zal geleverd worden.


"Door deze nieuwe manier van voorraadbeschikbaarheid en afrekenen, kunnen winkelmedewerkers hun service aan klanten optimaliseren. De klant wordt tijdens het aankoopproces van A tot Z ondersteund, waardoor de service wordt verbeterd en het aantal nee-verkopen tot het minimum wordt beperkt", zegt Paul Neelissen, managing director bij Nelson Schoenen.


Vorig jaar kregen alle winkels van Nelson Schoenen al touchpoints, waar klanten door de volledige collectie kunnen bladeren. Daar kunnen ze ook onmiddellijk bestellen en betalen. De bestellingen worden een dag later geleverd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.