Nelson Schoenen installeert omnichannelkassa’s

Nelson Schoenen installeert omnichannelkassa’s

Nelson Schoenen, dat de winkelformules Nelson en Ecco beheert, heeft een nieuw mobiel kassa- en betaalsysteem in gebruik genomen, dat het eenvoudiger moet maken voor de retailer om omnichannel te werken.

"Nee-verkopen tot minimum herleiden"

De nieuwe kassa's werken met mobiele toestellen die ook over de mogelijkheid beschikken om mobiel te betalen. Werknemers kunnen er vrij mee rondlopen in de winkels of ze kunnen op strategische plekken in de winkels worden geplaatst.


Dankzij de mobiele apparaten kunnen de werknemers ook onmiddellijk de voorraad van een product in de winkel nagaan. Indien iets niet meer voorradig is, kan het steeds besteld worden via de webshop, waarna het de volgende dag aan huis zal geleverd worden.


"Door deze nieuwe manier van voorraadbeschikbaarheid en afrekenen, kunnen winkelmedewerkers hun service aan klanten optimaliseren. De klant wordt tijdens het aankoopproces van A tot Z ondersteund, waardoor de service wordt verbeterd en het aantal nee-verkopen tot het minimum wordt beperkt", zegt Paul Neelissen, managing director bij Nelson Schoenen.


Vorig jaar kregen alle winkels van Nelson Schoenen al touchpoints, waar klanten door de volledige collectie kunnen bladeren. Daar kunnen ze ook onmiddellijk bestellen en betalen. De bestellingen worden een dag later geleverd.

Tags: